1 november 2017
Trådstartare
Hej,
Detta är mitt första inlägg - och de första tröga frågorna som jag kommer ställa, där efter, så småningom kommer fler knepiga frågor ur mig.
Jag har så gott som bestämt mig för att göra något jag antagligen inte borde, och det är att köpa en halvtaskig e30 eller liknande, sedan byta motor och lite mer på denna för att sedan få den igenom en SFRO besiktning. Fräscha upp den och få lite extra krut i den.
Jag har så gott som inga förkunskaper av bilar och jag har aldrig meckat något själv, men jag tycker detta verkar vara något som är roligt att göra, och jag tycker även om bilar såklart.
Har ställt in mig på att köpa en e30 så småningom och byta ut motorn till en m50b25 eller liknande, ta ut lite stolar och inredning och in med en rullbur - Bygga en lekbil helt enkelt.
Det jag undrar nu är såklart; Vad fan behöver jag för att börja?
Det jag har kommit fram till själv är följande;
1. Någonstans att vara
2. En bil såklart.
3. Någon form av domkraft/domkrafter eller något att ha bilen på.
4. något att lyfta motorn med(hur man nu får tag på detta).
5. Verktyg.
Vad för Verktyg behövs? Räcker det med att sätta upp en bil på fyra domkrafter, sedan kanske sätta upp chassit på några stenblock eller något?
Sedan vet jag inte heller var jag skulle börja, krävs det mycket arbete för att få ut en motor sedan sätta in en ny?
Jag har mycket fritid över efter jobbet då jag jobbar skift - har var 3:e vecka ledig och har ingenting som egentligen tar upp min fritid i övrigt.
Admin får gärna ta bort inlägget om de känner att det inte passar.
Senast redigerat av Xyrin (1 november 2017)