Om du inte har något större obehag av att kardanaxeln går att vrida ½ varv så tycker jag du inte ska göra något.
Ändrar man på väl inslitna drevs lägen medför det att du med största sannolikhet får oljud.
Kan komma att låta som en spårvagn i bakaxeln.
Jag fick lära mig att på bilar som rullat mer än hundra mil ska slutväxeln bytas komplett, vid garantiåtgärder.
Kronhjul och pinjong är parade tillsammans.
Om du trots ovan sagda vill justera spelet mellan kronhjul och pinjong så ska du i princip flytta kronhjulet i sidled närmare pinjongen och samtidigt förflytta pinjongen bakåt/närmare kronhjulet.
Spelet, mätt med indikatorklocka på kronhjulet, bör ligga mellan 0,08 och 0,16 mm för de flesta slutväxlar.
T ex 0,12 + - 0,01 mm.
I vissa fall måste du ha dubbla indikatorklockor med magnetfästen.
Ett kinkigt jobb att justera in slutväxlar.
Efter att t ex montering av differentialspärr ställa ursprungliga spelet är svårt.
Trots att man mäter noga före demonteringen, och i förkommande fall märker justerringar med märkfärg eller körnslag.