Liten uppdatering.
Har inte gjort så mycket på 945an ännu då annat kommit i vägen.
Det som skal göras på 945an är:
1. Montera dörrsidor höger fram och bak.
2. Montera in högtalarna.
3. Sätta tillbaka sidospegeln.
4. Justera in dörrarna riktigt.
5. Byta ut bromsoken fram.
6. Slipa av framvagnsbalken och laga till den med svetsen.
+Plus lite smågrejer som service av packboxar, kamrem med mera.
Det är vad som skall göras innan jag kan ta ut den igen
Bonusbilder:
Jag har också införskaffat mej en Volvo 740 GLE som jag har bytt ut lite delar på. Detta projekt kommer bara stå i garaget och vara ett rullande objekt tills jag känner att jag vill lägga mycket tid på den. Här har vi lite bilder på den.
Bakljuset på högersida var riktigt dåligt skick samt att reflexrampen var sprucken på vänster sida, detta kunde jag inte leva med så fick leta reda på dem sakerna.
Jag var sedan hos en bekant och han har några gamla 740/940 ståendes och där låg en GLT grill som jag tog i beslag och monterade, blev en bättre look på bilen med grillen:
Då jag är svag för Volvo original tillbehör så letade jag reda på ett par vindavvisare med kromkant, så dem fick det bli.
När jag köpte bilen fick jag med en bakaxel till bilen då den nuvarande låter väldigt illa, men det har den gjort i många år och jag har läst att den kan gå i fem mil till tjugotusen mil med det ljudet men det klarar jag givetvis inte av så jag tog tag i att skrapa bort all lös rost och skall sedan ta fram vinkelslipen och sätta på ståltrissan och slipa av den för att sedan måla upp den, byta packning samt olja.
Mätarhuset som satt i bilen hade gett upp med nästan alla mätare, endast varvmätare, hastighetsmätare fungerade. Jag vill gärna se hur mycket jag kört givetvis så jag beställde ett mätarhus från tradera som ej var testat som varit i en bil med öppen huv i 10år, så det var rena gissningen att köpa det. Men det mesta fungerade, trippmätare, hastighetsmätare & varvmätare och bensinmätaren är i rörelse men inget jag kommet lita på
Nya huset
Testmonterat det
Skulle vara kul att hitta kablaget till yttertemp också i framtiden
Lite helhetsbilder. Bilen är inte i perfekt skick som bilderna kan visa. Det är klarlacksläpp på tak, baklucka och lite på torpedplåten samt att framskärmarna är dåligt bättrade och rostiga, men bilen är helt klart i okej bruksskick, den har ändå gått snart 40.000mil och är 31år gammal och har gått på västkusten
Allt för den här gången