2855
Sök

El-dranage på Saab 9000 CSE

27 Inlägg
11 januari 2007
Trådstartare
Min kompis Saab laddar ur batteriet på 48 timmar om bilen står. Vad kan det bero på? Batteriet är helt nytt. Centrallåset vänster bak fungerar inte, kan det dra ström?

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
11 januari 2007
inte säkert men kan ju va det, har haft ett sådant fel på min gammla ford. men pröva med attt ta ur säkringen till c-låset å låt bilen stå, då vet du ju om det är c-låset som spökar.

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

Fiat och Alfa Romeo mekaniker
285 Inlägg
11 januari 2007
Du ska mäta hur många amper som går ur batterit med en multimeter eller en tångampermeter och så drar du ut säkring för säkring och ser när det försvinner, då vet du vad som är fel.

Bilen måste vara avstäng och dörrarna stängda när du gör det.

27 Inlägg
11 januari 2007
Trådstartare
Fina fisken, ska testa smile

1 436 Inlägg
11 januari 2007
vicvolta skrev:
Min kompis Saab laddar ur batteriet på 48 timmar om bilen står. Vad kan det bero på? Batteriet är helt nytt. Centrallåset vänster bak fungerar inte, kan det dra ström?

Så komiskt, min 9000 CS har också trasigt centrallås vänster bak. Är det kanske ett standardfel? tongue

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Sök