mikaelbil skrev:
MrAwsume skrev:
Hejsan allihopa,
Vill varna er från att köpa bilar från ett företag som heter
Mikael Bil i Stockholm AB, ligger beläget i skogås, upplagsvägen 1!
Dessa skojare sålde oss en Ford Ranger -11 som inte alls är vad som utlovades. I själva annonsen står hur mycket som helst som inte ens finns på bilen, dumma som vi va så köpte vi faktiskt bilen, vi är ju självklart väldigt nöjda med den förutom att det inte finns komplett ifylld servicebok som han utlovade. Han sa ju även att det var kamkedja, så när vi ifrågasatte varför inte boken är ifylld som de står i annonsen svara han det var en elektronisk bok, finns inte heller. Så mellan 7000 - 17000 mil har vi ingen aning vad som hänt med bilen. Det roligaste av allt, det är att det inte ens är kamkedja på bilen utan det är kamrem! Dessa människor bytte efter mycket om och men kamremmen, men inte spänn rullar eller löp rullar... De vägrar byta alla oljer och filter som ska bytas för att man ska få en nollad service, vi vet ju tyvärr inte om dessa ens är bytta som de ska.
De är riktigt otrevliga att ha att göra med och lurade på oss en "försäkring" som vi betalade ett par tusen för som nu inte ens gäller pga att bilen inte är fullservad som den ska. Han vägrar göra något åt saken så för guds skulle, köp inte bilar utav dessa pappskallar.... Deras blocket annonser är mer än 50% felskrivna och de har ingen som helst aning om vad som faktiskt finns på och i bilen överhuvud taget!! Varnar er verkligen från att köpa bil därifrån.
Se upp för denna bilförsäljare
Hej, jag tycker att det är ytterst märkligt av dig att i förrgår sitta i mitt kontor och pratar om hur nöjd och glad du är över att vi kompenserat dig med att byta kamremmen till dig gratis trots att vi kontrollerat kamremmen och kommit fram till att den är relativt nyligen bytt och nu sitter du bakom datorn och skriver massor av felaktigheter om oss.
Du skriver ovan om hur nöjd du är med bilen samt att vi bytt kamrem till dig men sen skriver du att vi vägrat göra något åt detta?
Vi har inte sagt att boken är elektroniskt utan informerade dig vid köpetillfället att vi kan Ringa Ford verkstad och kolla om de hade servicehistorik på sin dator. Du visste om att boken inte fanns i bilen vid köpetillfället och valde själv aktivt att ingå avtal trots detta. Vid leverans så var bilen genomgången och nyservad av oss och du har inte haft problem med bilen under den tid du ägt den hittills och skriver att du är nöjd med den. Att du skriver att det behövs olja/filter byte är inte korrekt och det går att få bekräftat via Mekonomen som vi samarbetar med.
Vänliga Hälsningar/ Martin
Mikael Bil i Stockholm AB
För det första kan jag ju börja med att svara dig Martin, vem du nu är på Mikael bil. Det är ju lite komiskt att du sitter och säger jag var i ditt kontor? Vem är du? Vad jag minns så var jag och pratade med Mikael. Det var dessutom han som sålde oss bilen och inte du. Jag påstod aldrig att jag var nöjd med er eller vad ni nu gjort. Man kan inte kolla på en kamrem och säga "denna är bytt för si och så" många mil sedan. Ni har aldrig ens tagit in bilen för att kolla på kamremmen. Det tog oss en och en halv månad att ens få er att gå med på att ge oss en tid för ta in och byta remmen! Ni visste inte ens bilen hade kamrem först vi berättade det för er. Ni har ju väldigt mycket konstigheter för er. Ja, ni vägrade att göra någonting åt detta från första början utan man har fått stå och ifrågasätta hur ni tänker när ni står och ljuger angående en bil ni sålt.
Men återigen Martin, det var tyvärr inte du som sålde oss bilen så hur kan du veta vad Mikael sa till oss när vi köpte bilen? Ni sa tyvärr inte vid köp tillfället att ni kunde ringa till en ford verkstad, snacka skit. Det roligaste är ju att du säger "du visste om att boken inte fanns i bilen".. Du verkar vara väl informerad. Boken fanns i bilen men det fanns ingen historik från 7000 mil och framåt, jo er stämpel fanns där som kom vid 17.600+ mil för att ni servade den. Och jag snackar inte om att ni ska göra olja/filter byte på bilen utan att vi har både oljan i växellåda samt fördelningsväxellådan, oljan i fram samt bakaxel, luftfilter samt bränslefiltret ska bytas som man brukar göra under intervalltiden som en Ford Ranger har mellan 7000-17000 mil.
Och ni påstår att bilen är genomgången av er. HUR kommer det sig då att ni stod och sa bilen hade kamkedja? Om ni gått igenom bilen så har ni väl märkt att det sitter en kamrem på den? Sen var eran annons på bilen så sjukt felaktigt framställande så det inte är klokt. Den vilseledde en helt och hållet. Det är ju lite komiskt att ni hela tiden ändrar era svar till en när man pratar med er, de få gånger som man faktiskt får tag på er.
Sen till de andra. Nä ni kanske inte har förstått mig helt hundra. Jag har aldrig sagt jag inte vill ha bilen. Det är en vettig bil om man får ordning på den så man kan garantera till 100% att allting är som det ska med bilen. Hur ska vi veta om oljor i axlar och liknande ens är bytta? Detta är absolut ingenting som Mikael Bil ens har kollat. Men panda, främst till dig, hänga ut en handlare som försöker hjälpa mig? Dessa människor är inte behjälpliga på något sätt. De kunde inte ens ge mig en tid först jag personligen åkte dit igen. Vilket är ett x antal mil. Lite onödigt för få en tid eller hur? De har sagt en massa saker men inget händer. Redan vid första tillfället vi pratades vid efter bilen blivit köpt så frågade vi dom om de kunde kolla på backspegeln som inte går att ändra, något vi inte tänkte på kolla vid köpet. Den är ju naturligtvis elektronisk så den står som den stått och går inte alls att ställa om, vi frågade om de kunde kolla på flak locket till bilen eftersom detta inte gick att stänga. De lovade att kolla över allt detta men ingenting hände, för de vägrade ge oss en tid. Men när vi sedan fick tiden och vi lämnade in bilen. Så frågade vi om de kollat på etc backspegeln, Nej det hade dom inte gjort "för han som gjorde det var sjuk denna vecka".. det låter ju LITE komiskt att man har en egen mekaniker som är inriktad på backspeglar då eller?
Sen muttley, jag var inte ett dugg "nöjd" när jag gick därifrån. Inte någonstans under samtalet med dom var jag nöjd och deras svar var ju mer eller mindre inte ens smarta. Jag har inte på något sätt gett dom någon tro om att jag är nöjd, men det var ju TYVÄRR inte "martin" som satt med oss på kontoret utan det var Mikael. Nöjd kan jag inte påstå jag var då eller nu. Tro mig jag lät dom veta exakt vad jag "stör mig på".
Det är nog otroligt lätt att vara stöddig bakom skärmen, ni var inte där tyvärr. Jag gjorde detta inlägg för att berätta vad som hände oss när vi köpte bil ifrån dessa skojare. Det är ju inte enbart jag som tycker dessa personer gjort detta på ett bra sätt, flertalet olika ford verkstäder säger ju exakt samma saker "du har råkat ut för en svinförsäljare". Sen får ju alla tycka och tänka vad de vill såklart, sen väljer man ju själv vem man tror eller inte