Som rubriken lyder, mitt fjärrlås fungerar ej och jag skulle behöva hjälp att hitta felet. Nu måste jag låsa upp bilen med nyckeln vilket är lite jobbigt Det jag felsökt än så länge är batteriet i bilnyckeln (det fungerar som det ska, lampan lyser rött) Nyckeln skickar ut IR ljus, så den är det inga fel med (tror jag) Säkringen till fjärrlåset har jag också kollat, och den var hel. Är det någon som har tips/förslag på vad mer jag kan kolla? Är tacksam för all hjälp Bilen är en Mercedes c180 kompressor från 2006 (w203) Mvh Marcus
Vet inte om det stämmer in på din Merca, men låser sig tankluckan när du låser bilen? Kolla annars kablaget till mottagaren, den sitter i C-stolpen på förarsidan.
Ursäkta men, jag kanske är helt ute och cyklar. På en W124/E-klass jag ägde för många år sedan har jag för mig att centrallåset påverkades av vacuum.
Mycket riktigt, centrallåset påverkas av vakuum. Men problemet är inte att centrallåset inte fungerar, för det gör det, problemet är ju att fjärrlåset inte fungerar.