Sorry för dåligt uppdaterande.
Men nu är jag tillbaka igen. Tänkte informera er lite om vad som hänt den senaste månaden.
När jag lackade dörren så hade jag problem med sprutan. När jag skulle lägga basfärgen så spottade sprutan,min första tanke var då att färgen var för tjock. Valde då att spä ut färgen med mer förtunning. Men sprutan forsatte spotta. Spädde ut ännu mer men samma problem igen......
Tog isär sprutan och gjorde rent den igen. Hittade en liten klarlacks flinga i sprutan
Har helt enkelt inte varit tillräckligt noga nog vid rengöringen av sprutan. Aja shit happends tänkte jag. La basen och klarlack och allt gick skitbra.
Har ju lagt upp bilder här på garaget med bilen nästintill ihopsatt. I garaget såg allt perfekt ut. Men när jag tog ut bilen så såg dörren nästan vit ut...... jag hade helt enkelt i all stress inte tänkt på att färgen kan bli ljusare ju mer man späder ut den....
Aja det blir väll till åh lacka om dörren tänkte jag. Men då blev jag nojjig att det skulle bli färgskillnad ändå. Så jag satte igång med att slipa framskärmen plåtren la epoxygrund på den och slipgrund klossa den osv osv. Sen tog jag loss dörren och mattade ner hela bakskärmen samt insteg samt dörren.
Då var det dags att lacka allt igen
La basen och precis innan jag ska blanda klarlacken så märker jag att basen är lite flammig under fönstret på bakskärmen samt under list på dörren.... MEN VAFAN
Jag la helt enkelt basen för mesigt. Så jag bestämde mig för att inte lägga på klarlacken. Tog en weekend i stockholm med tjejen och nu idag den 20/3 så är jag tillbaka i garaget och har slipat klart allt igen för lackering.
Jag har alltså haft ett rent helvete. Men man lär sig av sina misstag antar jag
Även om det är rent ut sagt förjävligt med dessa problem så har jag ju lärt mig extremt mycket på det.
Så imorgon så har jag tänk att lacka allt igen hahaha. Hade ju albsolut kunnat lämna in bilen från första början men jag vill verkligen göra det själv. Tycker det är skitkul även om jag verkligen spyr på det ibland. Känslan av att kunna säga att man lackat hemma i garaget tycker jag är bra mycket skönare än att man lämnat in den.
Hej sålänge