22 december 2017
Trådstartare
Hej!
Söker efter ljus och lykta efter någon som kan tänka sig veta vad felet är:
V50 T5 hade i somras laddtryck som började bete sig konstigt på det viset att det inte alltid ville ladda så högt som det brukade, läste mig fram till att magnetventil kunde vara boven, bytte då denna till en ATM variant som blev bytt av mekaniker, dock sattes den fel och bilen gick då in i någon form av felsäkert läge där den laddade 0.3-0.4bar (stabilt, men lågt) nu har slangarna till ventilen blivit ditsatta rätt och problemet har börjat likna så som det var innan bytet, här kommer en beskrivning:
2ans växel>full gas och laddet skenar upp emot 1.6 bar, då får bilen felkod på overboost och lägger någon form av begränsning verkar det som för att efter det så vid fullt gaspådrag går laddet upp emot 0.5 för att sen helt försvinna, inte långsamt gå ner utan laddet lägger av helt.
Om jag då släpper upp gasen och pressar ner igen så vill den ibland få tillbaks laddtrycket till ungefär 1 bar där jag tror att den ska ligga med den programvaran som den har.
Mekaniker tror Intercooler än behöver bytas, polaren gissar på WG och nu vånder jag mig till er, finns här någon turbo-stjärna som kan hjälpa mig?
Tänkte försöka filma hur der ser ur imorgon ifall det hjälper