På sista tiden har det handlats och beställts en hel del saker, har också börjat söka efter något företag som kan tänkas hjälpa mig med avgassystem. Alla beställda delar har inte levererats ännu men en del saker har kommit. Börjar med lite vanliga byggbilder så kommer nyköpta saker sist.
Jag har börjat arbeta med grillen lite smått, den här kanten limmade jag ock byggde ganska hastigt för ett tag sedan, så den hade spruckit på något ställe. Nu har jag iallafall limmat om det och börjat mäta så man får en jämn och fin kant runt grillen, har även lagt första lagret spackel på kanten.
Det här är den svartlackerade listen som ska sitta i bakstötfångaren, syntes monterad i förra inlägget. Den har varit två delad tills nu då jag var tvungen att kapa av den och korta ner den lika mycket som jag kortade bakstötfångaren. Eftersom det är en tunn list finns det inte så mycket yta att limma på, så jag fick ta till min kreativa sida och löste det på detta sättet. Jag ville ha något styvt på baksidan som håller ihop de båda bitarna men ändå tunt, så det blev sågblad.... Vet inte hur pass bra det kommer funka men än så länge känns listen väldigt stabil, kanske blir att jag bygger om det om det inte duger...
Jag har införskaffat facelift backspeglar, behöver bara foten egentligen då jag ska köra med V60 speglar senare, och det är bara facelift som fungerar tillsammans med V60. Skicket spelar därför ingen roll då det ändå ska lackeras, men en var sprucken och det har jag försökt limma ihop nu, får se hur det blir.
Fick dessa sakerna av Rickard Kindvall (Rille-K), en bilbyggare som jag verkligen ser upp till, alltid hög finish på allting, hoppas kunna nå liknande resultat med mina framtida byggen.
Nu till det roligaste, nya delar!! Har handlat hos min lokala Volvo återförsäljare och ifrån Kill All Wipers.
Ifrån Volvo blev det ett S90 emblem som jag tror kommer göra sig riktigt bra i min grill, var lite rädd för att gallret jag köpte skulle få det att se ut som ett färdigt kjolpaket med massa lullull, men gallret tillsammans med detta emblemet ser nästan original ut, blir nog bra!
Efterssom jag tagit bort vindrutetorkarn bak, för utseendets skull, finns det nu ett hål i glasrutan. Därav började jag leta efter någon form av plugg och kom fram till att Kill All Wipers verkar göra de bästa. Dem är gjorda i glas och smälter in i rutan på ett bra sätt så det inte stör ögat, klistermärket där på ska bort sen. Tyvärr skickade dem fel storlekar så dem ska skicka nya till mig. Annars verkar kvaliteten vara bra.
Hmmm, vad händer här bak???