Hej har en audi 100 som har stått hela vintern i dag starta jag den gick bra till garaget ett värme garag sen körde jag 3 mil gick bra och har vridit av bilen 2 gånger och den starta bra sen vred jag av den 2 timmar och skulle starta då gick den ej den bara gick på starten tände ej till då fundera jag på om det blivit frys propp då testa jag rulltårta den då gick den men lät som dem gick på 3 cylinderar gick dåligt kunde ej släpa gasen då dog den lära köra sista biten på start motorn och ha växel i när jag var inne i garaget så starta den å gick som vanligt sen vred jag av den då starta den i gen typ 5 sekunder sen dogick den å inte gick mer justa den svart ryckte oxå när jag körde plockade ut stiften å de såg ut att brutit kol svart med masa gäga i måste vara stiften vad tror ni
Hej har en audi 100 som har stått hela vintern i dag starta jag den gick bra till garaget ett värme garag sen körde jag 3 mil gick bra och har vridit av bilen 2 gånger och den starta bra sen vred jag av den 2 timmar och skulle starta då gick den ej den bara gick på starten tände ej till då fundera jag på om det blivit frys propp då testa jag rulltårta den då gick den men lät som dem gick på 3 cylinderar gick dåligt kunde ej släpa gasen då dog den lära köra sista biten på start motorn och ha växel i när jag var inne i garaget så starta den å gick som vanligt sen vred jag av den då starta den i gen typ 5 sekunder sen dogick den å inte gick mer justa den svart ryckte oxå när jag körde plockade ut stiften å de såg ut att brutit kol svart med masa gäga i måste vara stiften vad tror ni
Tror det kan va rulltårtan som är boven, bilar går inte så bra på dom. Förlåt, kunde inte hålla mig.
Men allvarligt, kan nog va ispropp.
Såg även du skrev att stiften var sotiga, kanske inte ispropp då. Råttbo i luftfilterburken efter den stått still?
Hej! Vilken modell av Audi 100 har du? C3 C4? Om du har dålig tomgång på en C3 modell (årsmodell 1982-91)så kan det bero på att "tomgångsmotorn" behöver göras ren. Tomgångsmotorn är ingen egentlig "motor" utan en solenoid som medelst en vridbar trumma släpper fram luft resp stryper luft till motorn för att hålla tomgångsvarvet på ca 850V/min. Gå in på siten Nordic Audi och ställ frågan där så kan du få ytterligare svar från folk som känner till Audi! Sen när du frågar ...försök att lägga in punkt och kommatecken! Det blir så svåt att förstå vad du menar annars. I all välmening!
Hej! Kolla först att du har gnista på alla stiften! Har du det vet du åtminstone att tändspolen och kablarna är OK! Kolla sedan att bränslepumpen i tanken funkar! Du gör det antingen genom att kolla på stiften om de är blöta efter att du vridit på startnycken och låtit startmotorn gå i ca 10 sekunder, eller att du lyssnar efter ett svagt surrande bakifrån tanken när du vrider om tändningsnyckeln. Och som jag sa tidigare...sätt ut punkt och komma ...då blir det mycket lättare att förstå vad du menar.
Är det en 4-cylindrig eller 5-cylindrig Audi 100? Om den är 5-cylindrig så är det mekanisk insprutning på den och det systemet KRÄVER att allt är helt tätt gällande vacuumslangar, insugsslangar och dylikt.
Berätta gärna vilken motor som sitter i bilen så kan vi se vad det kan tänkas vara som strular.
Hej! Vad är det du inte förstår ? Forumet Nordic Audi?? Om stiften är blöta så funkar antagligen bensinpumpen och har du gnista så ska motorn tända! -Så enkelt är det! Så det är något av dessa två saker som ändå inte funkar! För har du gnista och soppa så kan inte motorn vägra att starta!! Tanka bilen så du har fräsch soppa! Har du prövat med startgas??
Byte stift i dag te nya. då hoppa den i gång men kan ej släpa gasen. men såg en vakumslangar från tomgångs motorn ner te inslaget var nästan av. lär vara den
Byte stift i dag te nya. då hoppa den i gång men kan ej släpa gasen. men såg en vakumslangar från tomgångs motorn ner te inslaget var nästan av. lär vara den
Mycket troligt har du felet där ja. K-jet e som sagt väldigt känsliga för luftläckage