Vinterprojektet med Galaxien. Ska montera in ett trevligare ljudsystem och bygga om skuffen och om allt går som planerat är den klar innan våren anländer :D
Igår funderade jag en hel del om basarnas placering verkligen är det smartaste i ljudväg som jag kunde komma på... Jag tänkte om och om igen, vände basarna åt alla möjliga håll. Men tillslut knäckte jag koden för att få trycket riktat mot baksätet istället för hatthyllan!
Blir att bygga 2 separata slutna baslådor och bygga ett "trappsteg" i bakkanten av dom för att inte krocka med stagen som håller upp bakluckan. Då kan jag rikta basarna frammåt och dessutom få plats med batteri m.m utan bekymmer!
Och sedan en bild på en av basarna som ska i och lite kartongmallar.
I morse var jag förbi en bygghandel i stan och lämnade in kapritningen och hämtade sedan ut alla delar efter lunch!
Sedan skruvade jag ihop baslådan tillräckligt för att den skulle kunna lyftas och provmonteras innan jag limmar den. Kan lova att det är på håret att det passar, men den gick iaf in så det blir att limma och slipa ner hörnen lite i morgon.
För att få en fin cirkel att kapa upp så ristar jag in på detta vis, då följer sticksågen mycket enklare med i kurvan än om man bara ritar en cirkel
Ursäkta för tiden det tog att uppdatera, men har haft fullt upp under sportlovet och har ej hunnit skruva något förrän idag.
En bild på ena baslådan som limmades förra veckan
I morse var jag förbi IKEA och köpte en otroligt fin korg som skall användas till detta bygge, jag hittade ingen perforerad högtalargaller i stan och tänkte testa på detta sätt först så får vi se hur det blir! Kromlist inhandlades också för att sättas runt kanten på högtalarhålen som blir.
Började att göra upp en kartongmall och sedan rita av den med blyertch när jag tyckte att det såg bra ut.
Sedan slet jag fram dremeln och kapade upp hålen!
Här får ni en liten blick på hur slutresultatet av hatthyllan kommer bli!
La in mattorna för att få upp motivationen lite extra idag! Gör så stor skillnad för psyket att ha en matta på golvet istället för som det var innan!
Sedan lackade jag högtalargallret svart och började att montera fast det på hatthyllan med hjälp av lite skruv och dubbelhäftande tape!
Sedan insåg jag tyvärr att kromlisten som jag köpte inte gick att böja "sidledes" så jag jackade ur böjarna istället. Men jag får väl lov att hitta en annan lösning för kromlisten sedan!
Så här kommer resultaten vara på ett ungefär! Tycker själv att det ser riktigt bra ut på det stora hela!