3950
Sök

Oljelampa V70 tdi

5 Inlägg
29 januari 2018
Trådstartare
Hej, min oljelampa på min V70 tdi -98 lyser fast jag har tillräckligt med olja i motorn, hände efter jag installerade en dieselkraft box på bilen, den släcks ibland men lyser oftast hela tiden.

Undrar vad de kan bero på? Om det bara har med trim boxen att göra eller om de är för lågt oljetryck eller nåt.
Någon som har någon idé?

Mvh

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
29 januari 2018
MathiasSven skrev:
Hej, min oljelampa på min V70 tdi -98 lyser fast jag har tillräckligt med olja i motorn, hände efter jag installerade en dieselkraft box på bilen, den släcks ibland men lyser oftast hela tiden.

Undrar vad de kan bero på? Om det bara har med trim boxen att göra eller om de är för lågt oljetryck eller nåt.
Någon som har någon idé?

Mvh

Om du flyttar inlägget till rätt kategori så får du säkert fler svar. Detta är inget evenemang.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Evildan
29 januari 2018
Vettemannen skrev:
MathiasSven skrev:

Någon som har någon idé?

Mvh

Om du flyttar inlägget till rätt kategori så får du säkert fler svar. Detta är inget evenemang.

/Benny

Det är ett stort återkommande evenemang, titta på en VW med taskigt oljetryck. Kallas i folkmun för Bug Run. wink

360 Inlägg
30 januari 2018
Bidrar till evenemanget lite då. Kolla först och främst hur oljan ser ut, på stickan och under oljelocket. Det kan vara så att upptagningssilen i tråget är blockerad av det som skulle ha följt med ut vid oljebytet som inte har blivit av?

Sök