många följde ju mitt projekt med 850in så nu tänkte jag ta tag i en projekt tråd för mitt nya projekt en s60 2,4T 2003 med lite godsaker under som 19t flowpreppad turbo, 3 tums avgassystem med race katt, gröna 968 spridare, steg 4 programvara, och lite annat roligt så den flyttar ju på sig redan nu ganska bra men givetvis mycket vill ha mer långtids projekt som jag satsar stort på att rulla både på gata, strippen, bana, tanken är sommaren 2018 här att iallafall testa strippen 2018 så det är bara bygga på för snart är våren utan för dörren igen!
följ mitt projekt med min s60 så syns vi på utställningar, strippen körningar, och andra event och träffar i sommar här kommer det att komma bilder på lite allt möjligt ska försöka uppdatera så fort det händer något nytt. jobbar väldigt mycket numera men försöker få lite tid för bilen på helgerna iallafall tanken är ju såklart ett projekt med minst 400++ hk resten är bara enbart väghållning och 400hk vet jag inte är svårt att uppnå därför ligger det och väntar en s60 t5 motor från 2005-2006 som redan orginal har 260hk samt 81 borr och redan smidd motor orginal från volvo och det är bevisat att den motorn håller!
nu kör vi nu jagar vi 400 hk målet givetvis kommer det bli på E85 när bilen får en ny mapp här till våren!
kolla även in min garaget sida uppdaterar då och då!
vi börjar med en bild från dagen då den kom hem efter köpet!
foleringen åkte av snabbare en någon satte dit den!
innan
efter mycket bättre!
efter borttagningen av foleringen på huven!
innan
efter mycket bättre!
gamla ägaren byggde någon ful stereo ram .... nä detta håller inte får vi råda bot på!
mycket snyggare, stereo ska bytas ut till touch inom kort!
nyare mätarhus med kromringar
mycket snyggare!
nu var det dags och börja med operation väghållning
www.mpre.sewww.mpre.seinnan
lite lack gjorde susen!
gammalt vs nytt
mycket nöjd tackar så hemskt mycket till
www.mpre.se detta staget kan starkt rekomenderas känner inga vibrationer alls!
nu var det dags för lite reklam!
måste ju synas lite!
men innan dess lämnade jag iväg bilen till mr.solfilm med helt utmärkt resultat av solfilm!
stor skillnad från innan
nu var det dags och klistra reklam!
dom som känner mig vet att jag älskar hastighet!
där satt den bra!
innan
allt är ju bättre en innan iallafall!
dom som känner mig väl vet att jag älskar pilla med små detaljer då det är små detaljerna som gör stuket på bilen alltid i slutet!
så det fick bli ett par blinkers i klarglas!
nya backljus från f-parts tack så mycket freddy mycket nöjd!
kom över ett klipp på skroten både facelift framlampor och baklampor i facelift från 2005-2006 för ett helt otroligt bra pris allt som allt gick på 700 kr!
dags för montering!
gamla orginalen!
nu börjas det med operation få stil på bilen på utsidan med!
efter stor skillnad!
detta blev helt suveränt mycket nöjd!
kände för att shoppa på mig ett par sport strålkastare från vparts!
godis!
super nöjd!
där satt dom!
ett par slimmade ögonlock köptes in också från vparts!
nu var det dags och få den något liknade som 850in hade!
mycket nöjd!
hmmmm!!!!
och vad händer nu?
såklart bara lite lackering av tygmattorna
mycket snyggare!
spl diskanter på plats!
innan
spl högtalare på plats!
påbörjad dämpning
nu var det dags få stil på motorrummet med tack så mycket cfw johan för custom jobb av kolfiber!
då var den på plats!
[/url
fick tag på en kille som hade splitter nytt paket av jspec coilovers för behagligt pris funkar iallafall att börja med dessa coilovers sålänge tills man klättrar upp i nästa nivå!
[url=https://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=183872&image=2676977]byte av slangar ett måste!
dippning av grillen!
mycket snyggare med svart grill men givetvis ska det på en R front!
lite pill i garaget!
puts är givetvis ett måste!
ja effekt är ju ett måste så polaren byggde ihop en 19t flowpreppad till mig med prisicon kompressor hjul, ombyggda kanaler för att leverera 25 procent mer luft, 30mm wg, samt portat japan grenrör