Här är bild på bilen bara några dagar efter hämtning,
Bilen på bild hade från början:
B21A förgasare
530 topp
Månen 7 kam
4-petad låda
gultonade runda lysen
kapade fjädrar fram, vilket resulterat i skavda fjäderskålar
Bilen hade ett ganska nice stuk, tanken var en dailydriver men då det var budgetpillat överallt så var det inget för mig.
Det första och största problemet var väl att det tamejfasen inte gick att få bilen att gå vettigt,
Så redan där började jag fundera på vad man skulle hitta på.
Efter lite fundering och letande så fick jag för mig att lägga ner en B230F motor tillsammans med en M47 låda i bilen, men redan där spårade det hela "lite"...
Motor B230F
Låda M47
LH 2.4 (dvs båda torpedplåtarna ink. rattstång, pedaler, tändningslås osv)
Framaxelbalk, stötdämpare, styrservo, länkarmar
Bakaxel, med länkarmar, stag och stötdämpare
Kardanaxel
Elektrisksoppapump
Tank + tankarmatur från en insprutare
värmepaket
vindrutespolare från v70ll (måste dock hitta ett par med vinklingsbara munstycken då sprayen tar för lågt)
Allt från den vita 245'an sitter numera i den blåa, kort sagt kan man säga att jag gjort ett karossbyte.Intressant fakta om min bil: Den är alltså en 78.. Men redan förberedd för elektronisk bränslepump? Var löjligt att koppla den som sitter under baksätet, fanns jord dragen redan till och med.
Det som är gjort hittils:Uppdatering:
Motor B230FK
Låda M47
Guldbox 219
Bränslebox 962 har jag för mig.
Här kommer bildserien från
uppdrag insprutningskonvertering.Donatorbil nr.1Donator nr.1 töms på allt jag är ute efter.Objektet blir rensatBlev rätt hög i fram även med kapade fjädrar
Motorn har hittat ner i utrymmet.
Lite kabeldragning blev det allt..
Baksäte är bra till mer än att sitta i
Kabeldragning till dödagar..
Donatorbil nr.2 detta pga jag hade sönder tankarmaturen från den vita, snabbaste och enklaste lösningen OCH billigaste blev att hämta en till donator insprutare då hela bilen kostade mig 100kr SELFIETIME, skitigt blir det!
Här har jag monterat de nyare stötfångarna, man ser även det vita liket i bakgrunden.
Här hade jag kommit så långt att den kördes dagligen.
Sen fick jag inbrott i bilen...
Vilket resulterade att att orken att hålla på med den dödades.. och bilen blev ståendes på jobbet i flera månader.. endast startad för att flyttas in och ut på jobbet, det är bra för en motor har jag hört.
MEN! Nu i andan av det nya året, tog jag tag i att fixa rutan.. 500-nånting på volvo. Hade legat sen -94