"Sukkan måndag 13:31
Dem bussningarna är tråkiga o byta 😠
Är en del år sedan nu, men minns alla svordomarna än. 🤣😂 men skamm den som ger sig "
Men du fick dem på plats till slut alltså?
//
Såg på andra sidan att nedre fästet för fjädern var slitet, men att det nog skulle hålla uppdateringen nästa år...den här sidan var helt slut. Kollade runt lite och dem flesta firmorna på nätet sålde bara brickan, inte med den splinsade muttern som sitter fastpressad. Det billigaste var 95kr, Volvo tog 169kr med bult, så det var ju helt ok ändå
Muttern ville Volvo ha 27kr för, men det var nästan var vad 10st rostfria låsmuttrar kostade på Clas Ohlson
Det gick ännu sämre med bussningen på den här sidan, kom knappt jämnsides på yttersidan av de två ögglorna
Överhänget på vänstra ögglan är alldeles för stort, fick verkligen kämpa för att få dit bärarmen igen.
Nu slänger jag in handduken på det här jobbet och jag har bokat tid på verkstad för att få ordning på det
Fjäderfästet satt ju som en smäck iaf
Sen har jag haft problem med att det har kommit in vatten på golvet vid förarplatsen. Trodde att det berodde på en dörrlist eller nåt som var trasig eller vriden åt fel håll. Men så var det ju inte alls, rutan satt ju fan lös i hörnet. Så bilen är även inbokad på firma för att få fönsterrutan urplockad och fastlimmad på nytt. Gött ändå att man vet vad det berodde på och att det blir löst.
Provade Biltemas "Clay-kit" idag, har inte kört med lera tidigare och det funkade väl ok. Men tror att det finns bättre grejer än Biltemas. Det var en hel del smuts som jag fick bort
Nu är hon i ordning för att bli polerad och vaxad, men ska lägga i stenskotten innan