25 mars 2018
Trådstartare
Torsen, granadadr och Muttley: Rätta mig om jag har fel, men det är ett svart verksamhet om man tjänar en oskattad vinst på det. Det har jag åtminstone inte sagt att jag har för avsikt att göra. Tunigofroslagen får svara för sig själv. Självklart ska staten få sin beskära del av alla mina eventuella framtida vinster, och blir verksamheten lönsamt så skaffar jag även en F-skattsedel. Vid det här läget är jag glad om jag inte går back.
Jag har absolut ingen avsikt att blanda mig in i olyckshändelser på motorvägen. Lagen säger däremot att det är tillåtet att bogsera, med bogserlina dessutom, till närmast avfart på motorvägen. Att dragstången som är mycket säkrare än en bogserlina, ska lossna när man kör i 30km/h på vägrenen är ungefär lika sannolik som att släpkärran lossnar när man kör 70 eller 80. Visst, det har hänt, men är man ordentlig och koppla ihop allting som det ska vara så är risken väldigt liten. Jag har dessutom extraljus som kan kopplas på den bogserade bilen.
Kom igen grabbar! Var har ni stoppat undan er medmänsklighet? Ni skulle säkerligen inte hamna i sådan nöd på motorvägen, men det finns faktiskt dom som får motorproblem (och klantskallar som får soppatorsk), och ingen stannar för att hjälpa till. Jag lovar er, det uppskattas om man gör det man kan för folk i nöd.
Senast redigerat av Stiiiiiv (25 mars 2018)