Härmed har jag kommit till underfund med att försäkringsbolaget inte kommer att ersätta den summa jag anser, och även andra, vara tillräckligt för att jag ska släppa min ögonsten. Så då har jag bestämt mig för att boka min semester full. Jag kommer att byta huv, framskärm, kapa ur det skadade partiet på båda bakskärmarna och ersätta med nya och fräscha plåtbitar, samt byta bagagelucka.
Framskärmen som tagit stryk i viltolyckan är lyckligtvis den framskärm som blivit påcyklad i somras samt rostskadad i nederkant. Så en ny vänster framskärm kommer att köpas, blästras, grundlackas och sprutad med kulör.
Huven kommer att bytas då den blivit knäckt i mitten längst fram.
Sedan kommer dessa områdena kapas ur och ersättas med ny och friskt plåt, eftersom någon luffare bänt sönder för att roffa åt sig mitt ljudsystem.
Imorgon kommer jag att ringa försäkringsbolaget och begära ett nytt bud, jag kommer även kräva att få behålla bilen, dom ska inte få sälja den och göra förtjänst på något jag vårdat, och sedan ge mig en skitsumma som ersättning. Denna bilen släpper inte jag ur min ägo, den kommer göras i ordning, nytt ljud kommer att installeras också, och jag kommer aldrig någonsin tillåta att den bärgas till ett öppet område som ägs av ett skadecenter, för det är just då sånt här händer, att någon ska roffa åt sig andras prylar. Samhället idag är mycket tråkigt, och det är bara ägaren själv som blir drabbad, tänk om alla bara hade kunnat låta andras saker vara ifred, och slita och tjäna sina egna pengar istället för att förstöra för andra. Usch!