ja tycker inte de är svårt.. men man ska ju bygga en addapter från grenröret eller bygga ett nytt grenrör som turbon ska sitta på å sen ska den ha olja och retur för olja.. sen avgassytem å tryckrör så de är ju lite pyssel.
varför ska alla konvertera? det är ju inte direkt brist på gammla turbo 740:ar.. eller? det blir ju inget annat än strul... både att få igång skiten och framförallt på bilprovningen...
varför ska alla konvertera? det är ju inte direkt brist på gammla turbo 740:ar.. eller? det blir ju inget annat än strul... både att få igång skiten och framförallt på bilprovningen...
Säg det.. Jag börjar tröttna på det. 99% inser ju ändå till slut att det finns andra bilar än deras första bil, och lägger ner konverteringstankarna.
här är något jag läste på en sida : "Avnågon anledning har den fyrventilade B 234:an inte använts av raceåkare. Det beror sannolikt på att man helt enkelt får ur mer effekt ur den äldre tvåventilade modellen."
varför ska alla konvertera? det är ju inte direkt brist på gammla turbo 740:ar.. eller? det blir ju inget annat än strul... både att få igång skiten och framförallt på bilprovningen...
de är rätt bygg turbo i 16 ventilare!! jag har vart med en polare å byggt å de funkar hur bra som helst (om man vet va man gör) en max portat 531 topp alltså 8v har sämre flöde än en orginal 16 v topp. de är därför dom andvänds vid höga efektuttag väldigt populära inom dragrace.
nygren_89 Turbo i en volvo 740 GLT 16 vhär är något jag läste på en sida : "Avnågon anledning har den fyrventilade B 234:an inte använts av raceåkare. Det beror sannolikt på att man helt enkelt får ur mer effekt ur den äldre tvåventilade modellen." Har du druckit sprit eller?
varför ska alla konvertera? det är ju inte direkt brist på gammla turbo 740:ar.. eller? det blir ju inget annat än strul... både att få igång skiten och framförallt på bilprovningen...
Varför har du sj gjort det då???
bra sagt mannen om du läser lite så ser du att den är byggd på en B230 FT-96 vilket betyder att det är en 940 TURBO motor...