Evildan skrev:
Det är en riktigt bra bil, några vanliga småsaker att se upp med listar jag nedan, det är dom jag raskt plockade ur minnet.
Rost, både synlig kosmetisk samt i bärande detaljer. Av vad jag har sett så är E60 väldigt bra rostskyddad. Framskärmar och huv i aluminium. Tror BMW lämnade 12 års rostskyddsgaranti på dom här. Jag ska absolut kika. Ta med en torxmejsel och kika lite under plastkåporna under bilen.
Fukt i strålkastare. Ska kika på detta! Nya lampor är ju svindyra och urtorkade och nytätade blir sällan bra.
Elfel.Tillexempel vad? Förutom det du nämner längre ner.
Läckage, vatten i reservhjulsbaljan.Det här är en svag punkt. Ska kika på det!
Takluckans dränering läcker.Den har ingen lucka, men bra punkt.
Igensatt avrundning till ventilationen.Igensatt vevhusventilation? Jag tror främst det gäller bensinarna men jag ska kolla efter "Mayo oil" i ledningarna.
Kablaget till bagageluckan.
Nivåregleringskompressorn.Gäller endast touring. (E61)
Kamkedjerassel, många som gått av med totalhaveri som följd.Ska lyssna efter detta. Borde höras mest vid uppstart.
Automatlådan tål inte trimmade motorer.
Den har begåvats med en sån där tattarbox från KCR så det här ska jag kika extra noga på.
Har lådan tagit stryk så läcker den och momentomvandlaren är slut så den svajjar i varvtal om man håller konstant hastighet. Mycket bra punkt.
Insugsspjällen kan sluta fungera på så vis att det lossnar och trillar ned i motorn viljet orsakar totalhaveri.Det här stämmer, men gäller framförallt 535 motorn?
En snabb googling avslöjar att det här är "åtgärdat" från 2006 men jag ska fråga om han har satt dit sk. swirl flaps annars kan man ju passa på att göra det själv vid en service.
Framvagnsproblem är vanligt enligt bilprovningens statistik.Ska lyssna efter klonk!
Skramlande inredning. Knirrande dörrlister. Ska lyssna.
Fukt i mottagaren, antennen så bilen inte går att låsa/ låsa upp.Kikar efter detta.
Bortsett från detta är det väl bra bilar.