Hejsan, detta är då min volvo 945 -97 som jag hade tänkt att göra lite busbil/driftbil av. Framtidsplaner är att få ut ca 300hk ur denna. Framtidsplaner är att sätta dit hydraulisk handbroms, byta turbo, styrvinkelkitt, sänka den... Visa mer
Hejsan, det här är första gången jag skriver här. Detta är då min volvo 945 -97 som jag hade tänkt att göra lite busbil/driftbil av. Framtidsplaner är att få ut ca 300hk ur denna. Framtidsplaner är att sätta dit hydraulisk handbroms, byta turbo, styrvinkelkitt, sänka den osv.
Det har hänt en massa grejer med denna redan, köpt ny skärm o satt i motorn som låg jämte förhoppningsvis så har kompisen o farsan kopplat in elen i motorn medans jag har jobbat sent denna veckan. Vi har fixat bromsarna eftersom bilen hade stått 1 år utomhus medans förra ägaren har bytt alla packningar i motorn. Ska bli bättre på o ta bilder o försöka uppdatera varje gång nåt händer.
Hejsan, igår tisdag, så hände det lite med projektet!
Jag fick ett paket från en snäll säljare från facebook så nu kan jag äntligen montera upp kardanen! Tyvärr har jag problemet att växelföraren har gått av så vi måste svetsa fast den före vi monterar den.
Här är den nya skärmen jag har köpt från skroten. Den ser hyffsat fräsch ut jämfört med förra skärmen.
Rostigt...
Vi har även kopplat elen nu så det är ju steget närmre uppstart
Det var även rostigt bakom skärmen, är inte duktig på o fixa rost men ska köpa en burk body o spreja på.