Har ALDRIG vart med om en så vansinnigt jobbig bromstrumma!!
Med avdragare och förlängning på 1m och värme (enda jag hade att värma ordentligt med var mig-svetsen, så kunde inte få den röd, så kanske för dåligt med värme?) satt den ändå TVÄRSTUMT. Gjorde annars HELT enligt ”regelboken”. Att köra med lös mutter var tyvärr inget alternativ, då bilens bromsrör var av och isärplockat i bromsoken.
Tog 5 timmar innan jag gav upp, slog sönder trumman och kapade upp navet. INTE ENS DÅ släppte skiten med avdragaren, som nästan höll på att gå sönder.
Blev tillslut så trött på de att jag lyckades skruva ur drivaxeln, la den på en däcktrave och våldade (fick slå HÅRT) ur den tillslut.
Högersidan blir förhoppningsvis lättare att få ur. Har skaffat en gasbrännare som troligtvis ger mer värme än att svetsa i trumman.
Har fått tag på nytt och börjat plocka ihop bromsarna nu iaf.
Under tiden som jag inte kan fixa med bromsarna gör jag lite annat som är planerat.
Böt ut den fula ratten mot en äldre
Efter
Måla upp den. Fick nån skum ide att kasta (ja ordagrant kasta) på flake-glitter på ratten. Blev sådär.. haha. Ska ändå göra om/byta ratt igen, så de gör inget.
Före
Blev bättre än fulratten iaf!
De senaste jag gjorde, som blir så SJUKT snyggt är att montera de äldre dörrpanelena (förlängda instrumentbrädan) jag haft liggandes ett tag. Fick borra lite, men sitter riktigt fint! Nu vill man bara måla om den sjukt fula instrumentbrädan!