Evildan skrev:
Vettemannen skrev:
Evildan skrev:
Dom fulla inskränkta illaluktande knogsrapande ovan beskrivna dräggen återfinns även i hallarna bärandes sina "f you i own a xxxxx" t-shirt blandande med den så kallade lilla klicken "elit" av inbördes beundran. Evenemanget är mig veterligen fortfarande snävt med samma uttjatade bilmodeller samt givetvis några udda byggen och någon välbetald TV-primadonna likt Justin Bieber för att locka barnen...dock ingen plats för barn i omyndig ålder att vara på eller vuxna bilentusiaster. Betydligt mer givande med blandningen en kväll i Vilsta eller annan sommarträff av mer blandat slag liknande träffpunkt -70/-80 och dylika träffar där både fina svenssonbilar, udda bilar, exklusiva sportbilar samt någon traktor och moped plus ett tupperwareparty står att finna anser jag. Men jag har väl som den pompösa självutnämnda träffexperten skrev, en liten värld.
Bilhobbyn skall icke förknippas med råsupande men några öl som intas av passsagerarna torde vara okay för då kan tillställningen bli en familjefest. Det är väldigt trevligt när man ser en ytterst välputsad skönhet stilla glida fram med mamma och pappa med deras barn i barnstolar under en cruising. Jag håller med dig Evil att mångfalden på en bilträff är kul. Det var därför jag upplevde lastbilen som den största behållningen sist när jag var på Vilsta. En och annan traktor eller annat udda fordon skall vara välkomna. Så brukar ske på Westerqvarn faktiskt.
/Benny
9 jänkare mestadels från samna tidsera och en Amazon som röstningsobjekt vill jag påstå är allt annat än en bred intressesfär, det kan omöjligt saknas fina bilar från andra decennium och delar av världen.
Även de temaorienterade hamntröffarna i Nyköping och Trosa brukar bjuda på mångfald, men många räds mångfald i dagens Sverige tyvärr. Hoppas vi ses i Vilsta i sommar och du har "makkara yksi" med dig då, ska nog släpa med mig dottern dit, hon gillar plastbilar och har flera egna.
Är det fint väder så säg till så kanske jag har möjlighet att glida dit med plastraketen.
Det var ju en Mustang från 2016 med som alternativ ju. Såg inte Evil detta.
/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (9 juni 2018)
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!