3575
Sök

Volvo 240 81 läcker vatten

103 Inlägg
28 juli 2018
Trådstartare
min 240 läcker vattten/glykol någon stans det är glykol på plasten under motorn. villka är dom vanliga ställena dom brukar läcka på

6 088 Inlägg
28 juli 2018
Vattenpumpen är väl kanske det allra vanligaste

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 256 Inlägg
28 juli 2018
244Lover skrev:
min 240 läcker vattten/glykol någon stans det är glykol på plasten under motorn. villka är dom vanliga ställena dom brukar läcka på

Ursäkta min okunnighet med 240 men vad är det för plast som sitter under motorn?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

118 Inlägg
28 juli 2018
Hasplåt. Bara att den är i plast.

6 165 Inlägg
28 juli 2018
Hej!
Vattenpump eller kylare... eller något så simpelt som en trasig/dåligt dragen  slang/klämma/! Ta bort plasten och lägg dig under bilen och  kolla!

103 Inlägg
28 juli 2018
Trådstartare
Tack för alla svar ska kolla påt senare i veckan då jag har tillgång till lyft

1 450 Inlägg
28 juli 2018
Slangarna till värmepaketet bakom motorn är inte ovanligt att dom spricker.
Brukar inte syns men det läcker när motorn blir varm och det blir tryck .  Ryck lite i dom

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

Fri fart för ett fritt folk!
14 166 Inlägg
28 juli 2018
KolGruvan skrev:
Slangarna till värmepaketet bakom motorn är inte ovanligt att dom spricker.
Brukar inte syns men det läcker när motorn blir varm och det blir tryck .  Ryck lite i dom

råkade jag ut för.. problemet var att jag hade en öppning i torpedväggen av någon anledning jag glömt..  så vattnet sprutade genom hålet och ner på mina ben.. det var rätt oskönt  satt med shorts oxå.. brände fint på smalbenen smile       men lärde mig att torpedväggen ska vara tät  och att det är svårt att hitta vatten mitt i sommaren smile

Kör fort så hinner inget hända...

Sök