2995
Sök

Min Evo Är Stulen!! - *Återfunnen*

1 256 Inlägg
19 januari 2007
Gatzone skrev:
Okej okej, låter som ett väl investerat köp smile Ifall man är mån om bilens bäst vilket de flesta här inne är hoppas jag? smile Förresten Vad för bilar säljer du Jonni? då jag förmodligen skall köpa en Evolution 8:a eller 9:a som nästa bil smile

Just nu säljer jag inga alls p.g.a personliga skäl, Men innan så sålde jag Mercedes-Benz på Hedin Bil i mölndal, men Hedin Bil har många olika märken och man har möjlighet att sälja alla om kunden vill köpa nåt annat än det man har på anläggningen smile

Mercedes-Benz, Chrysler, Jeep, Dodge, smart, Nissan, Mitsubishi, Citröen, Fiat, Cadillac, Corvette, Chevrolet och Hummer..

Finns mycket att välja mellan!

Kommer att börja lite smått igen på US-Center där vi säljer:
Från DC: Chrysler, Jeep och Dodge
Från GM: Cadillac, Corvette, Chevrolet och Hummer

Anledningen till att Hedin Bil har Mitsubishi är att dom har köpt både Bilexa i Mölndal och en tidigare Mitsubishi återförsäljare i Kristianstad.

289 Inlägg
19 januari 2007
Ja okej, tack för ett riktigt bra och välformulerat svar smile Du ska inte göra dig utav med din mitsubishi inom en viss framtid? *ler* Jag är nämligen på tok för dålig när det gäller att greja själv, iaf med japanska bilar, Går ju relativt bra med min volvo då jag har deras dataprogram till hjälp smile

1 256 Inlägg
19 januari 2007
Hahaha wink Nädu den säljer jag inte på ett tag..

Enda felet med Volvo är att det är Volvo. Du borde verkligen skaffa en Mitsu istället! och när det gäller problem etc. så finns ju alltid forumet på garaget.org wink

289 Inlägg
19 januari 2007
Jonni skrev:

Enda felet med Volvo är att det är Volvo. Du borde verkligen skaffa en Mitsu istället! och när det gäller problem etc. så finns ju alltid forumet på garaget.org wink

Haha synd tongue men det får nog bli en Svart, Gul eller Röd, rött är läckert big_smile

Haha, nej då, det är allt en riktigt fin bil det tongue Jo visst, förumen är ju bra, men man skall kunna skruva med dem oxå vad hamnar en evo 9 på i nypris ifall man vill ha den "värsting utrustad" ? på ett ungefär bara ifall du vet..

1 256 Inlägg
19 januari 2007
Gatzone skrev:
Jonni skrev:

Haha synd tongue men det får nog bli en Svart, Gul eller Röd, rött är läckert big_smile

Haha, nej då, det är allt en riktigt fin bil det tongue Jo visst, förumen är ju bra, men man skall kunna skruva med dem oxå vad hamnar en evo 9 på i nypris ifall man vill ha den "värsting utrustad" ? på ett ungefär bara ifall du vet..

Här i Sverige så startar Evo 9:an på 379.000 med metalliclack som svarta har, även silver och blå är i metallic.. har för mig att metallicen är ett tillägg på ca 5000kr har jag för mig..

Det man måste köpa till är Stereo, sen har du allt du kan tänka dig behöva, men det finns utrustning att köpa till.. Bl.a piggarna på taket, stänkskärmarna, downforcen fram, men det kostar mer än 10.000kr att lägga till det så jag skippade det.. Känns inte lönt!

Jag la pengarna på en riktigt schysst stereo istället från Alpine, skall även låta en god vän på DLS bygga in lite andra högtalare i bilen till sommarn eller hösten..

Mvh Jonni

P.S

Så här ser det ut när det är klart!

http://home.no/jonnipersson/Evo%20IX/DSC00216.JPG
Senast redigerat av Jonni (19 januari 2007)

289 Inlägg
19 januari 2007
Snyggt smile Men man behöver inte köpa till stereo isf? För jag har en pioneer (osäker på stavningen) indash spelare liggandes här hemma som jag hade i min tidigare audi a3:A och då vore det ju grymt med en sådan medans den ändå ligger i kartongen och väntas få komma till användning igen tongue

41 Inlägg
19 januari 2007
Trådstartare
Haha, så länge tråden hålls vid liv spelar det ingen roll vad man snackar om här! Alla avvaktar ju ny info om min bil, hoppas jag och det kommer så fort jag vet nått! I väntan är det självklart välkommet att snacka all möjlig skit smile

/Robban

dalmasens
19 januari 2007
trökigt att se en fin bil gå i graven!

VW-driver
291 Inlägg
19 januari 2007
Onödig fakta.
Senast redigerat av Krucial (22 januari 2007)

1 256 Inlägg
19 januari 2007
XZ-Evo skrev:
Haha, så länge tråden hålls vid liv spelar det ingen roll vad man snackar om här! Alla avvaktar ju ny info om min bil, hoppas jag och det kommer så fort jag vet nått! I väntan är det självklart välkommet att snacka all möjlig skit smile

/Robban

Jag var ute och kollade på din bil idag, Va ingen vacker syn sad
Vet hur det känns..

Mina delar hade kommit idag, tur för dem så när jag pratade med "Börjesson" så säger han att jag inte kan boka en tid för ett backjobb utan måste komma in på tisdag och vänta på att det blir gjort.. fan tror dom man har hur mkt tid som helst eller?
Senast redigerat av Jonni (19 januari 2007)

41 Inlägg
19 januari 2007
Trådstartare
Jonni skrev:
XZ-Evo skrev:

/Robban

Vet hur det känns..

Mina delar hade kommit idag, tur för dem så när jag pratade med "Börjesson" så säger han att jag inte kan boka en tid för ett backjobb utan måste komma in på tisdag och vänta på att det blir gjort.. fan tror dom man har hur mkt tid som helst eller?

Mm, ingen rolig syn alls! Snackade också med Börjesson och han verkade väl inte som det mest energifulla man stött på precis. Men jag hoppas bara de löser mitt ärende smidigt och hyfsat snabbt.

Nu har jag köpt en Xbox 360 som tröst i svåra tider smile

/Mvh Robban

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
19 januari 2007
XZ-Evo skrev:
Jonni skrev:
XZ-Evo skrev:

/Robban

Vet hur det känns..

Mm, ingen rolig syn alls! Snackade också med Börjesson och han verkade väl inte som det mest energifulla man stött på precis. Men jag hoppas bara de löser mitt ärende smidigt och hyfsat snabbt.

/Mvh Robban

haha a d e bra! tröstshopping o bakfylleshopping e nog den bästa shoppingen!

Två ord räcker, SAAB knäcker

1 256 Inlägg
20 januari 2007
XZ-Evo skrev:
Jonni skrev:
XZ-Evo skrev:

/Robban

Vet hur det känns..

/Mvh Robban

Jag ska ta upp det med högre makter, för det är för j*vla dålig stil det sättet han jobbar på, han vet aldrig något, verkar som att han är fel man på fel plats.
Ring även försäkringsbolaget och "hetsa" för man kan skynda på saker och ting! säg att du har stort behov av bilen, och att den måste bli klar innan det blir torrt wink

När det gäller dina grejer så bli bra kompis med Patrik på reservdelar, han kan se till att allt kommer till bilexa fortare! wink

Jag beställer allt igenom honom, kanonkille!

Mvh Jonni

klabbarpan
3 041 Inlägg
20 januari 2007
Du är en av få som faktiskt har turen att få tillbaka ditt som blivit stulet! Alla gratulationer till dig och ett hedersommnämnade till neno!

41 Inlägg
20 januari 2007
Trådstartare
Jonni skrev:
XZ-Evo skrev:
Jonni skrev:

Vet hur det känns..

/Mvh Robban

Jag ska ta upp det med högre makter, för det är för j*vla dålig stil det sättet han jobbar på, han vet aldrig något, verkar som att han är fel man på fel plats.
Ring även försäkringsbolaget och "hetsa" för man kan skynda på saker och ting! säg att du har stort behov av bilen, och att den måste bli klar innan det blir torrt wink

När det gäller dina grejer så bli bra kompis med Patrik på reservdelar, han kan se till att allt kommer till bilexa fortare! wink

Jag beställer allt igenom honom, kanonkille!

Mvh Jonni

Tack för tipsen Jonni!

Väntar tills tis-ons, så ska jag börja hetsa f-bolaget och Bilexa. Så man får lite fart på ärendet. Vill ju inte att det ska ta flera veckor! Vill få besked om vad som kommer hända...

/Mvh Robban

markholm
21 januari 2007
Krucial skrev:
Det där med f-bolag är något komiskt. En eller flera jävla idioter stal min stereo (som visserligen var defekt och en billig variant) och krossade rutan mitt på blanka dan i ett parkeringsgarage under jord där folk parkerar oftast för att komma upp på gågatorna i centrum. Jag var dock rädd på att de skulle stjäla min kära baslåda och slutsteg men de gjorde inte detta (tack och lov). Men vi (eftersom jag ägde bilen men min tjej hade bilen vid inbrottstillfället) polisänmälde och senare ringde vi försäkringsbolaget och skickade in massa kvitton. Jag säger bara: ta med så mycket som möjligt, även om det inte är stulet. För annars får man inte ut mycket. Jag kopplade ur delar ur bilen och gömde dem inför en ev inspektion av f-bolaget, men sådant gör dem tydligen inte. De litar tydligen på vad man säger, såvida man har kvitton eller en bortförklaring som håller. Jag tog med bl.a. min CD-case med massa cds och skrev upp en titelspecifikation och skickade in. Jag fick tillbaka självrisken på 1800 kr och ersättning för stereon (dock på föga 353 kr) men för cd-casen fick jag hela 2500 kr. Tror dock inte jag fick något för baslådan och steget som jag hade kvitto på trots.

Men bara plocka med så mycket du kan och hävda att det låg i bilen. Så går det nog bra.

/Chris

Ursäkta mig! Men tycker du att det är speciellt smart att skriva ut att du gjort försäkringsbedrägeri? Personligen blir jag väldigt arg på dem som utnyttjar läget när de blivit av med saker! Visst det är förjävligt med tjuvar, men du är inte mycket bättre då om du är oärlig med vad som blivit stulet! Klart att man vill ha sina pengar för det man blivit av med, men tyvärr får man bita i det sura äpplet. I detta fallet är det vi andra försäkringstagare som får ta del av det sura äpplet.

/Björn

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
21 januari 2007
staffe_ skrev:
fy fan vad trökigt  den kommer du troligt viss alldrig mer få se =S den står säkert i en container på en båt på väg nån stans =S

Men vi ska hålla ögena uppna big_smile

Den är redan hittad tongue. Läs HELA tråden tongue

Allt för den där jävla hatten!

666 Inlägg
21 januari 2007
hehe sorry såg de sen när jag kika big_smile fan lite ovanligt att hitta en sån där dyr bil efter en stöld eller?

SUBARU WRX
din dröm min verklighet

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
21 januari 2007
Ja de är rätt ovanligt. Dom brukar ju tyvärr skickas ut ur landet :S

Allt för den där jävla hatten!

Sök