En sak som slår mig... Kan ha missat det, tråden är ju trots allt på 13de sidan.
Var inte bilen utrustad med Imobilizer? Jag hade intrycket att bilar sålda i sverige sedan 96 har startspärr. Var bilen äldre än 96?
Det är det FÖRSTA jag gör när jag köper nått roligt att åka med. (Här kommer "bror duktig talet".)
Nuvarande leksaken demonterade jag ur två gamla larm och installerade ett CarGuard 850i med dubbla startspärrar, detta utfördes innan jag tog ut bilen till våren. (Köpte den på vintern.) innan larmet (Med Imobilizer) kom på plats hade jag bilen parkerad med tvärade framhjul i garraget och ratten avmonterad, förvarad på annan plats i huset.
Vist kan man bli av med bilen ändå, vill de ha den, så tar de den, men min bil kommer INTE bli sönderkörd av snorungar som inte har någon fritidsgård att hålla till på. (Möjligen sönderslagen.) Idag har jag förutom Larm/imobilizer även "SnapOff" på ratten (Se bilder på min bil.) Så ratten sitter sällan i bilen. (Ett handgrepp för att lossa/fästa den.)
Tänk om bolaget nu beslutar att de skall laga upp bilen. Tar ett halvår. Hinner bli nästa höst innan den är klar. Den hinner köras i ett par månader innan nästa snö-säsong drar in, då börjar växellådan knorra... Reultat av vansinnes körningen som resulterade i bilderna tidigare i tråden. Försök att få ut de pengarna från bolaget, den som kan!
Vad jag försöker framföra på mitt eget lite komplicerade vis är att...
Ifall ni inte märkt det ännu, så finns det inte mycket poliser där ute som håller koll på buset. De få som finns är upptagna med att bötfälla oss bilister. (Bätre för deras buget och inte så farligt.)
Tjuvarna får husera tämligen fritt! Ifall ni nu skulle ha missat det, så ta en titt på senaste försäkrings premien. (Nu bör poletten trilla ner, ifall den inte gjort det innan.)
Vill man/du/ni ha bilen (Eller vad som helst) i fred, eller åtminstånde där ni stälde den igår kväll?
Det räcker inte med att låsa bilen!Till och med på era fina Lancer evo's så sitter rena skämten till lås, en femmåring kan bryta sig in och sitter där inte en startspärr så kan en tonnåring tjuvkopla och stjäla bilen.
För övrigt håller jaf med att det är beklagligt att det hänt.
![sad](img/smilies/sad.png)
Hoppas det reder upp sig!