21 augusti 2018
Trådstartare
Hejsan, första inlägget här på sidan behöver tyvärr vara ett tråkigt ett
Jag har beställt Autotechs MJ40x chip till min V40. I mailet skrev de att lödningen skulle ta 1-2 dagar. Jag gjorde tyvärr misstaget att skicka in min CEM box först då jag läste fel i mailet där det stod vilken box som skulle skickas. Detta var nu för över en månad sen. Boxen kom in till dem och låg där i två veckor. Efter 2 veckor hörde jag av mig till dem flertalet gånger eftersom jag undrade vart min styrbox var. Jag hörde av mig på både telefon och mail men fick inget svar på något av det. När jag ringde efter 3 veckor så fick jag äntligen svar. Det första jag fick veta var att jag hade skickat in fel box och att jag kunde skicka in den andra boxen, och så skulle de två boxarna skickas tillbaka i samma paket. Skickade in ECM boxen samma dag och den anlände dagen efter vid närmaste utlämningsställe.
Detta var nu 13 dagar sedan. Jag har varit i kontakt med Autotech vid 4 separata tillfällen och fått lovord att boxen skall hämtas ut senare under dagen. När jag påpekat att de har lovat att hämta ut boxen senare under dagen så får jag första gången svaret att "han har varit sjuk" och därför inte kunde hämta ut boxen den dagen. En av de andra gångerna får jag svaret att "de har varit underbemannade och att han inte har kunnat lämna verkstaden tom". För att kolla hur mycket jobb det skulle vara för han att åka och hämta styrboxen så kollade jag upp avståndet till affären där paketet låg. Avståndet visade sig att vara ynka 2 km bort. Han har alltså inte kunnat hämta ut ett paket som ligger på gångavstånd till deras verkstad på två veckor.
Mitt problem som jag nu har är att styrboxen kommer att skickas tillbaka om han inte hämtar ut den imorgon. Dessutom så ligger ju fortfarande min CEM box inne på Autotech. Så jag kan inte bara häva köpet då jag förmodligen inte kommer att få tillbaka min CEM box.
Valde Autotech för att jag knappt hört någonting dåligt om dem. Hur har ni upplevt dem?
Finns det någon som har någon ide som kan hjälpa mig lösa detta dilemma?