Blev en snabbis idag, slipade lite spackel bakom bakstöten och provhängde på bakstöten för att se hur de omsvetsade partierna passade.
Har lite mer spackel att slipa bort vänster bak för korrekt passform till listen samt lite fix på skärmkanterna mot bakstöten, inga överraskningar då jag kört lite övermått där.
Pysslade med inköpslistan för soppasystemet och alla slangar, synd att ingen åf för detta finns inom bilräckvidd så man enkelt kan köpa det man missat.
Men nu har jag bestämt mig till 80% hur mitt recept blir för soppasystemet.
Tankarmatur:
An8 - slanggenomföring
An8 200mm rör som retur
2x AN8 90° böjar
1x Walbro 450
Efter tanken:
AN8 PTFE till Nuke slim soppa filter med AN10 ut
Tankrör matning:
AN10 aluminiumrör
Framtidssäkrar med AN10 som matning, kan då köra AN8 till en catch och AN10 vidare framåt om något skulle spåra ur eller om man skulle vilja jaga effekt någon gång i framtiden.
AN10 PTFE Stålomspunnen till fuelrail inlopp
AN8 180° koppling och stålomspunnen slang, retur till E85 sensor med snabbanslutningar vidare till BTR
AN8 från BTR ut till E85 PTFE stålomspunnen slang
AN8 aluminiumrör som retur under bilen
AN8 stålomspunnen slang till tankarmaturen
Turbo:
Turbo inlopp: 7/16-24 UNS till AN4 med uppborrad restriktor då denna är glidlagrad
Olja från blocket: M14*1.5 Banjokoppling till AN4 med 45° vinkel ca 80-90cm slang
Oljeretur: som jag förstått det så är den en 51mm fläns på returen så hittade en AN10 51mm c/c fläns som förhoppningsvis passar
Oljeretur turbo: AN10 38mm C/C
Vatten: M14 gänga, ej kurat ut hur jag ska lösa detta än.
Övrigt:
1/8 NPT - AN4 från insug till wastegate
Vevhusventilation:
2x AN10 Slangar till catchcan och sen vidare till insug (behövs visst)
Oljesystem:
2x AN10 slangar till separat oljekylare från termostatsandwichen
Övrigt:
Wastegate skall också inhandlas, har spanat en hel del på turbosmart 45mm, borde ju passa bra känns det som.
Ni som kan sånt här mer än mig får gärna ge input om jag tänker korkat eller missat något, jag har googlat och läst massor och överdimensionerar gärna soppasystemet för det var inte så fasligt mycket dyrare att gå på rejäla doningar kontra mindre doningar.
Jag kommer nog klicka beställ på detta någon gång innan innan jul och löning för jag har några semesterdagar jag tänkte utnyttja till att fixa detta på.