Lite roliga nyheter nu då!
Jag var på lite skoj med i en gilla tävling på Svenska MR2 gruppen på facebook som jag vann, priset var att få bilden på bilen skickad till de som håller i Japdays på Mantorp i sommar. De skulle i sin tur utse sina favorit bilar som de ville ha i sin monter om 10 bilar på Elmia. Olika klubbar skickade in bilder som jag förstår.
Trodde aldrig de ville ha med en MR2a utan bara Skylines och Supror osv men blev chockad i dag när jag fick veta att jag blev utvald och därför måste ha bilen klar till Emlia
Så vill ni se bilen live och snacka lite skit så kommer jag vara där.
Sedan har jag även pratat med Clas "Citius Motorsport" som kört långlopp med MR2a, som jag för övrigt köpte bilen av, Han hade lite saker över att sälja eftersom han bytt till BWM, konstigt val. Han hade även lite tips på bromskylning till splittern.
Bromsarna är 315mm med aluminium bells och 4 kolvs brembo ok från någon BWM.
Detta bör passa bättre än det kit jag köpte innan som folk bara verkar ha för den ska se snyggt ut där halva belägget var utanför skivan och gick inte att bygga om så det passade för oket var för stort.
Sen att det är beprövat i långlopp så bör det hålla för det jag kommer använda bilen till.
Sedan fick jag tipset om att göra en slags tunnel i splittern för att leda upp luft till bromsarna, fungerar tydligen väldigt bra, ännu en stulen bild från "Citius Motorsport" men kommer bygga om min splitter till något liknande.