4071
Sök

Tjejer och stylade bilar....

238 Inlägg
11 juli 2005
Dåså!! Det finns massor av 500 till salu till bra priser. Se till att du får tag i en äkta SEC bara. Skicket; rak plåt (rost och bucklor är inget roligt), originalmotor kan alltid åtgärdas (mycket delar att köpa begagnat), om det är automat se till att växellägena är distinkta och inte vandrar, kolla via bilprovningen att milantalet stämmer (finns många skruvade). Vill du styla den; välj en färg som ingen annan har och inredning som sticker ut från det ordinära. Lägg pengarna på att få en bil vars utseende ingen annan har. Stick ut från massan! Det gjorde jag och det har lönat sig!

En SEC ska ha ett diskret utseende men med en prestanda som inte märks. Det skall vara uppenbart vid rödljuskörningar, när dom bara ser bakljusen. Det är en tung bil men det går att motverka!

A B E C E D E

231 Inlägg
11 juli 2005
Jo bilen ska vara i ett bra skick, och som du sa inga bucklor eller rost. Vill inte avslöja riktigt vad jag har tänkt mig hur utsidan ska bli. Inte heller hur själva cupen ska bli. *Hemligstämplat*

Men motorn ska jag fixa upp och se till att den får lite mer krafter.

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul

238 Inlägg
11 juli 2005
Det tog lite tid för mig att skriva mitt inlägg....,  men prestandan på en äldre 500 ligger i pansarvagnsklassen, seg i början men inget slår den i toppen. Vill du ha den startsnabb är det en hel del som behöver göras vad gäller lättning och motormässigt. Fördelen med mercs är tillgången på delar.
Det är i grund och botten en riktig glidarbil som borde användas som en sådan. Har åkt t/r GBG-Kiruna på tre dygn i en sådan och efteråt kändes det som om jag klivit direkt ut ur sängen. Vad gäller styling till mercs finns det en hel del original vad gäller väghållning och annat men gäller det motorprestanda får det bli egna lösningar eftersom det ÄR en tung bil! Bakaxel måste se över bla samt drivlina. Dessa är för det mesta utrustade med aut.låda och däri kan det ligga problem för acx.

A B E C E D E

Bilbyggare
225 Inlägg
11 juli 2005
Trådstartare
men du nämde något om "äkta sec" vad vill du säga med de?
för jag har kollat lite på blocket och hittat TEX dessa :
http://www.blocket.se/view/5485970.htm? … amp;city=0
http://www.blocket.se/view/5366657.htm? … amp;city=0

bara för att visa sen e det juh bland de billigaste *skäms*

hur vet man att någon av dom e "äkta"
eller ska vi kidnappa dig så du e med vid köpet ? tongue

....:::: |[ Volvo S800 GLT ]| ::::....
Skokloster here we come

238 Inlägg
11 juli 2005
Det du/ni skall titta efter vad gäller är en äkta sec-huv och framlyktor som på dessa två exempel, på s-modellen är lyktorna bredare. Den andra såg mycket bra ut och priset är rätt om fälgarna följer med. Utrustningen vad gäller sec är lyx ända ut, ju mer full utrustning desto bättre. Ska finnas skinn, elutrustning, stor klim.utr. och helst automat osv. Kolla så det inte finns oljud i motor eller låda vid hårt acc. Den skall tåla mer eller mindre ljudlös framförning även om man skall köra ifrån attentatsmän som var syftet från börjanmed en här modellen. Vad gäller kidnappningen så kan det bli ett stockholmssyndrom av det hela....Trivs jag riktigt bra kanske ni inte blir av med mig om jag får sätta tänderna i en sån bil......big_smile

Namnet som säljer den andrabilen är ganska välkänt i merc-kretsar har jag för mig. Vad jag kan se bor ni samma län så åk och provkör vetja. När ni trampar i mattan ska den dra redigt framåt men inte höras vare inne i kupén eller utanför. Jämn och lugn i tomgång och lugn vid ett pressat register
Senast redigerat av Humlan (11 juli 2005)

A B E C E D E

Bilbyggare
225 Inlägg
11 juli 2005
Trådstartare
de låter bra, så de inte va nå jätte mysko tongue
oj då ... ett sådant beskymmer vi skulle få, gratis hjälp med bilen av en som kan merca bättre än oss två,  tror varken jag eller Feffy har något emot de wink
// Vi båda

Skokloster here we come

238 Inlägg
11 juli 2005
Det är väl inget ett bekymmer egentligen så länge ni kan acceptera att alltid ha en "freeloader" i baksätet wink Skämt åsido, köp den bil ni vill ha ifrån början istället för att kompromissa med det. Det slutar annars med att ni lägger för mycket pengar på en bil som du/ni inte är nöjd med oavsett vad ni gör med den. Där har ni ett skäl till varför ett förhållande kan spricka, tro mig, I´ve been there!! Hör av er om ni skulle stöta på patrull!!

Mvh Humlan

A B E C E D E

Bilbyggare
225 Inlägg
11 juli 2005
Trådstartare
men vi båda e sugna på just en sådan bil tongue
bara de att jag snappar upp bil saker lite snabbare än vad min Sambo gör smile
hon kan juh inte alla saker kring bilen än så det är juh förståligt,
alla e vi nybörjare någon gång smile

hehe freeloader i baksätet ... i en sec ... låter nästan trångt för benen smile

nu ska vi iaf gå o kolla komforten i halmen, gonatt virituella garaget med oändligt med bilar tongue
Senast redigerat av nofearsy (11 juli 2005)

Skokloster here we come

Evolution
1 627 Inlägg
11 juli 2005
ganska kul tråd att läsa ni börjar ju komma fram till nått nu

Fäll ner pungen och landa

Bilbyggare
225 Inlägg
11 juli 2005
Trådstartare
klart vi gör, det är trevligt att man äntligen har fått sambon att "välja" en bil nu smile

dock dricker den en hel del soppa men den e juh kunglig smile
och jag skulle själv kunna tänka mig en sådan ^^

Skokloster here we come

231 Inlägg
11 juli 2005
Hehe att jag vill ha mer merca har jag vetat länge. Inte vilken bara wink

3/4 vitblå 1/4 blågul

238 Inlägg
11 juli 2005
Kostnaderna för soppan kan man inte räkna i som en faktor i en hobbybil. då hade det inte funnits några roliga bilar alls på vägarna. Hoppas ni hittar en bra fullmatad merc . Tar inte ni den för 22 så gör jag det.....big_smile

A B E C E D E

yeeah baby
50 Inlägg
11 juli 2005
två-noll till karlzzon the one!
håller mid dig här får man ju inte en syl i vädret....hehehe

Bilbyggare
225 Inlägg
11 juli 2005
Trådstartare
nxtream skrev:
två-noll till karlzzon the one!
håller mid dig här får man ju inte en syl i vädret....hehehe

nu ska vi inte vara sånna heller smile
alla får vara med o leka tongue

Skokloster here we come

20 Inlägg
11 juli 2005
som skilda världar, fast på internet och bättre big_smile keep it up wink

Bilbyggare
225 Inlägg
12 juli 2005
Trådstartare
jag har kommit på att man kan turbokonvertera bil fan man åker i ...
eller inte jag utan en bakant ...
kanske skulle göra de med den och sen göra lika med hennes merca ? tongue

Skokloster here we come

231 Inlägg
12 juli 2005
"... hennes merca?" Låter som jag redan skulle ha den ju wink

3/4 vitblå 1/4 blågul

Evolution
1 627 Inlägg
12 juli 2005
skulle ju ha en popcorn skål nu

Fäll ner pungen och landa

Bilbyggare
225 Inlägg
12 juli 2005
Trådstartare
nja du säger juh själv min merca så jag trodde den stod på parkeringen ... jag tillomed låste och tog in nycklarna som du glömde !?

Skokloster here we come

231 Inlägg
12 juli 2005
Jag har frågat om jag kommer få ha den ifred det är en annnan sak än att säga min merca som om jag redan hade den.

3/4 vitblå 1/4 blågul

Sök