3595
Sök

Fälgarna på barnvagnar

1 277 Inlägg
16 januari 2007
Trådstartare
Av alla "seriösa" forumsdiskutioner var det då mitt bidrag till detta smile

Barnvagnarna rullar iaf på hjul och har då lite anknytning tycker jag.

Varför inte skapa ett mode om att styla barnvagnen?

Det finns ju skräddarsydda reg-plåtar med barnets namn m.m. Tipsa gärna om fler saker smile

Till saken, Herqules-vagnarna lär väl ha de coolaste fälgarna!
Vi köpte precis en sån vagn för fälgarna påminde om mina på bilen,

Vad har ni för några hjul på era vagnar?

http://static.garaget.org/gallery/archive/3671/1139/3671-43162.jpg
Senast redigerat av BMW635_Robban (16 januari 2007)

FreddeK
17 januari 2007
skivbromsar? fejk eller! nää ska jag ha barn så ska inte ungen få åka i en barnvagn för 10lök...det blir en vaderad stulen kundvagn!
Senast redigerat av Freddeponken (17 januari 2007)

Saab raggare : )
887 Inlägg
17 januari 2007
Freddeponken skrev:
skivbromsar? fejk eller! nää ska jag ha barn så ska inte ungen få åka i en barnvagn för 10lök...det blir en vaderad stulen kundvagn!

haha ^^

nemen .. sätt i dämpare så du kan sänka o höjja ..
sänk den..
byt ut detaljer till kolfiber
sätt neon under big_smile

fatta fett big_smile

Turbo.. Because Im worth it :)

(none)
1 725 Inlägg
17 januari 2007
zwich skrev:
Freddeponken skrev:

haha ^^

nemen .. sätt i dämpare så du kan sänka o höjja ..
sänk den..
byt ut detaljer till kolfiber
sätt neon under big_smile

fatta fett big_smile

Mer eller mindre: köp en bil till ungen big_smile

--Lev i går som det vore i morgon--

Slav
1 454 Inlägg
17 januari 2007
hahaha ja de v ju en hemskt seriös tråd tongue men de vore coolt as hell och styla en child kärra fan. big_smile

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
17 januari 2007
Vi var helt fachinerade när vi fick barn för snart sex år sedan.
Barnvagnsannonserna påminner MYCKET som bilannonser.
Det är fjädrande chassin, ställbar fjädring, ventilation, luftgummihjul, fälgar, justerbart handtag, ex antal färger/utföranden....

Det slutade ändå med att vi köpte begagnat, ville inte betala över 7000 för en ny vagn då, och de har säkert inte blivit billigare med tiden.

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
17 januari 2007
Grannen ska sälja sin barnvagn och fick ett bud från USA (eller nåt liknande avlägset land) på 4000 euro, varav 1000 var handpenning!

Tydligen nån svensk barnvagn som bara tillverkas här och verkar vara lite ovanlig i staterna. Dyrt va det iaf tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

SSS -12
3 217 Inlägg
17 januari 2007
Respekt med 8" spinners, Goodyear Eagle F1 däck och brembo-bromsar... Istället för normalt x-korsade fjädrade ben så sätter man 4 st gula koni samt sänkningsfjädrar... Sen för att variera sig så bygger man en mindre replika av en Enzo som kaross istället för denna lilla gulliga tygkåpan!

Som handtag så har man ett kortat stabiliseringstag från OMP (eller annan tillverkare tongue), japsdämpare som mynnar ut ungefär från där det låter som mest från en unge...

Samt en pinupbrud på sidan och en porrig blondin som putsar på vagnen såfort man dyker in i en affär och låter vagnen stå stilla...

Usch grabbar, vart är världen påväg... Åt rätt hål enligt mig big_smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
17 januari 2007
Min lillebror (som är i barnvagnsåldern) åker i en barnvagn med en övningskörnings-skylt på. Den kommer från mc:n när morsans pojkvän övningskörde med den. Alltså den lilla modellen av skylt. Mycket mindre än bilmodellen tongue

Ser riktigt tufft ut iaf ^^

1 277 Inlägg
17 januari 2007
Trådstartare
Freddeponken skrev:

Det är riktiga skivbromsar på den! Vi köpte begagnad för 2000kr...nypris var 5000kr tror jag...

Herqules Raptor 3 heter den....kolla blocket.se! smile

2 594 Inlägg
17 januari 2007
nä jag har montat stora feta offroad hjul på våran barnvagn sen en reg skylt me pojkens namn på

bullsmugglare
190 Inlägg
17 januari 2007
en poler till mej köpte breddade fälgar till sin barnvagn=) riktigt snygga fälgar oxå, polerade stora fälgbanor och 5 ekrat=)

"Det krävs två för att ljuga, en som talar o en som lyssnar"

Gorgilus addictus
4 760 Inlägg
17 januari 2007
BMW635_Robban skrev:

Det finns ju skräddarsydda reg-plåtar med barnets namn m.m. Tipsa gärna om fler saker smile

http://static.garaget.org/gallery/archi … -43162.jpg

WOW! De var riktigt häftigt  big_smile

Allt för den där jävla hatten!

5 Inlägg
17 januari 2007
"Pimp my barnvagn" . Snart har dem väl Sportrattar, Flatscreens i "taket" och ett x-box under sätet. ungen ska ju inte få ha tråkigt hehe. .

Mekanikern till gamla kvinnan: Nu är det 4e gången du är här med samma bil och samma problem, hur kör du bilen egentligen?
Gamla kvinnan: Inte är det mitt fel, det är bilen som är dålig. Jag växlar som vanligt, 1an - 2an - 3an - 4an - 5an, men sen när ja lägger i Racerväxeln så går den bara sönder!!

54 Inlägg
17 januari 2007
BMW635_Robban skrev:

http://static.garaget.org/gallery/archi … -43162.jpg

HEHE feta hjul, ja har me funderat på det där me att pimpa våran barnvagn. men har inte kommit på vad man kan göra riktigt, Vi hr en såndär nummerplåt me barnets namn på.

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
17 januari 2007
haha med alla dessa grejer, så kan ju inte ungen bli annat än motorintresserad redan från BLÖJAN!! (början)

hahahhahahahha

Två ord räcker, SAAB knäcker

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
17 januari 2007
På vår tid (dottern fyller snart sex år) fanns det inte så mycket kuligt att styla vagnarna med, men vi började med raggartärningar. Innan vi tog ut vagnen för första gången köpte vi nya luftgummihjul och så blev det fyra reflexpluppar på varje hjul också.
Hade det funnits nummerplåtar hade hon fått det! smile
Och jag tittade på nya vagnar med taklucka, men de var för dyra... smile
Så här trist var vagnsutbudet och stylingprylarna runt år 2000. smile

http://home.rixtele.com/~knektebacken/bilder/vagn%20dubbelbild.jpg

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

914 Inlägg
17 januari 2007
hmm coolt vore det att göra en avgjutning av vagnens form och plasta upp den sen på med en airbrush av en familjebild tongue
Nog lika bra man börjar arbeta nu i så fall så man har det klart till den dan det är dax att ragga runt med en sån på stan hehe
Senast redigerat av Ronnie.L (17 januari 2007)

482 Inlägg
17 januari 2007
Varför inte gå på prestandan också? bygg barnvagnen så lätt som möjligt. Ungjä*len ska inte få någon skön mjuk säng, utan in med en mini-racingstol. Inget tak, det klarar den sig utan. Och endast aluminium och kolfiber får finnas! Sedan kan man ju köra på en vinge där bak för bättre grepp, vilket kommer behövas då man kommer upp i de extrema farterna.

- Bromsa är ett tecken på svaghet -

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
18 januari 2007
Slovenian skrev:
Varför inte gå på prestandan också? bygg barnvagnen så lätt som möjligt. Ungjä*len ska inte få någon skön mjuk säng, utan in med en mini-racingstol. Inget tak, det klarar den sig utan. Och endast aluminium och kolfiber får finnas! Sedan kan man ju köra på en vinge där bak för bättre grepp, vilket kommer behövas då man kommer upp i de extrema farterna.

Fast å andra sidan så kommer det rulla snabbare i nerförsbackar om den är tung tongue

Fartränder är ett måste! lol

Sök