Jag har en tidigare variant av den TS länkade till. Sitter en liten mikrofon längst upp på A-stolpen som är riktbar. Tror inte det finns en app till min. Har inte kollat och lär inte göra heller. Den är suverän när det ringer eller om man ska ringa! Tryck på luren, snurra på ratten, hitta kontakter, välj person. Ring. Riktigt bra för mig som har en tendens till att få telefonsamtal så fort man sätter sig i bilen.
Ljudet? Bra tryck i grejorna. Har originalhögtalare i bilen och det är absolut inget fel på dessa. Man kan spela mycket högt och basen ger aldrig upp. Det är nog högtalarna som är den svaga länken i mitt fall där. Stereon levererar och blinkar inte ens men resten pallar inte trycket. Folk vänder sig dock om på gatan så tydligen är trycket tillräckligt.
Lyssnar mest på ljudböcker eller radion på normal nivå. En sak som är riktigt bra är att BT är forcerad. Om Storytel eller spotify är aktiverad och pausad i telefonen så startar bilsteron automatiskt denna efter man startat bilen. Efter ca 5 sekunder så fortsätter det spela där man var sist. Låtar osv styrs från stereon. back/fram, paus eller om man ska ringa.
Spelas det musik/bok så pausas denna automatiskt när det ringer. Efter avslutat samtal fortsätter det igen.
Bra grej!
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!