3411
Sök

Problem med Startspärr CARGARD 950s AKUT!!

261 Inlägg
9 december 2018
Trådstartare
#1
Problem med : CARGARD 950s larm Startspärr.

Började efter batteriet ladda ur så gick startspärr i hur helskotta ska jag lösa detta?

Bilen är en VW Passat 2002!

Jag har försökt läsa manualen (Cargard)men fattar ingenting,sen så har jag försökt "nolla" databoxen..är helt förtvivlad!!sad

Snälla kom tips!

Me-BboyLuna

Fri fart för ett fritt folk!
14 160 Inlägg
9 december 2018
#2
Sätt ihop kablarna grön och gul så fungerar det..    Så hitta enheten och så har du 2grova kablar som är grön och gul. När dess sitter ihop så går det att starta bilen.  Har du nödknappen så håll den inne vrid på tändningen och vänta 2min eller nått så ska den oxå gå att starta. För att programmera ny dosa såmått dig i bilen med dörrar ich allt stängt och vrid av och på 5gånger sista gången. Har du kvar tändingsläget på nyckeln och trycker på larm dosan.. Har du flera trycker du på dom inom 30sec

Kör fort så hinner inget hända...

261 Inlägg
9 december 2018
Trådstartare
#3
hur skulle den se ut..tack för tipset:)
Senast redigerat av BboyLuna (9 december 2018)

Me-BboyLuna

Fri fart för ett fritt folk!
14 160 Inlägg
9 december 2018
#4
En röd liten knapp. Brukar sitta under ratten.  Någonstans

Kör fort så hinner inget hända...

750 Inlägg
23 februari 2020
#5
Hej, vet att detta är en gammal tråd men testar ändå, har fått lite problem med mitt larm med.

Lyckades tappa min fjärr i vatten och nu funkar den inte, stendöd..  hade tyvärr bara en fjärr och när den tappades så var bilen larmad så nu går larmet hela tiden.. vill ibte stängas av.. kopplade ut säkringarna och så fort dom sätts i igen går larmet. Hittade en box med en röd liten knapp inuti som det står "prog knapp" på, men händer inget när den hålls in.. någon som vet om det är rätt knapp eller om det finns fler knappar till 950s larmet? Har följt kablaget utan resultat..

Mvh sydeken

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp

Fri fart för ett fritt folk!
14 160 Inlägg
23 februari 2020
#6
revederar mitt inlägg lite..   tändning på och knappen sak sen hållas in 3sec. 

men larmet måste först gå.  kan gissa på att allt ska vara stängt oxå huv och dörrar

men det står det inget om i instruktions boken
Senast redigerat av Growe (23 februari 2020)

Kör fort så hinner inget hända...

Platschef på Hedin WheelTech i Bålsta
1 448 Inlägg
23 februari 2020
#7
Hittade denna bruksanvisning för 950S på nätet
https://www.defa.com/content/uploads/Ca … ng-1-1.pdf

Nödbrytare:
För att alltid garantera dig tillgänglighet till bilen finns en dold nödavstängningsknapp inne i bilens kupé.
Denna har du nytta av om du tappar kodsändaren, batterierna i sändaren är slut etc.
Observera att du först måste utlösa larmet innan brytaren kan användas (Du utlöser larmet när du öppnar bildörren utan att först stänga av larmet)
1. Sätt på tändningen
2. tryck in nödavstängningsknappen i 3 sek.
(Brytarens placering anger installatören, se sidan 7)

Köp en ny eller begagnad larmdosa och sedan programmerar du in den "nya" så här

PROGRAMMERING SÄNDARKOD:
Larmets styrenhet kan lagra upp till 8 olika kodsändares kod. Radering och ändring av kod kan göras då larmet är
monterat i bilen enligt nedanstående beskrivning:
1. Larmet skall vara avstängt (avaktiverat) och samtliga dörrar samt motorhuv och baklucka stängda.
2. Sätt Dig i bilen och slå till och från tändningen 5 gånger inom 10 sekunder. Lämna tändningen på efter
5:e tillslaget!
3. Lamporna i larmets statuspanel börjar nu blinka i snabb takt. Tryck in önskad knapp på 1:a nyckeln som
skall programmeras (Du har 10 sekunder på dig). När koden accepteras tänds lamporna i statuspanelen med
fast sken under 1 sekund.
4. Fullfölj på samma sätt med övriga kodsändare (max 8) som skall användas till detta larm. (Du har ytterligare
10 sekunder på dig för varje ny sändare.) OBS! Vid omprogrammering av sändarkod raderas alla tidigare
programmerade koder!
5. Programmeringsrutinen avbryts automatiskt 10 sekunder efter att senaste koden programmerats eller då
tändningen slås av eller dörr öppnas

Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4

750 Inlägg
26 februari 2020
#8
https://www1.garaget.org/gallery/images/161/160548/160548-6dca1d6b0d0e000f4d9019f39582609b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/161/160548/160548-bdce15d2d892facca980a253c9d3fd87.jpg

Såhär ser boxen ut
Senast redigerat av Sydeken (26 februari 2020)

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp

750 Inlägg
26 februari 2020
#9

Blir inte klok på detta, hittar bara denna boxen, på den boxen står "prog knapp"
Och i boxen finns en lite röd knapp.

Tycker in knappen med täningen på men inget händer..

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp

Fri fart för ett fritt folk!
14 160 Inlägg
26 februari 2020
#10
det där är bara ett relä som kan styras med fjärren.. det där är INTE larmenheten!  ska stå 950S på det.. dom mesta kopplar inte in den knappen som är till för att stänga av larmet. 
här ser du vart på larmenhteten knappen ska vara kopplad..

http://cargard.defa.com/pdf/m_cg950.pdf

Kör fort så hinner inget hända...

750 Inlägg
26 februari 2020
#11
Growe skrev:
det där är bara ett relä som kan styras med fjärren.. det där är INTE larmenheten!  ska stå 950S på det.. dom mesta kopplar inte in den knappen som är till för att stänga av larmet. 
här ser du vart på larmenhteten knappen ska vara kopplad..

http://cargard.defa.com/pdf/m_cg950.pdf

Tack för länken, nä det är jag med på att de inte är larmenheten har följt larmenheten och dess kablage men hittar ingen nödbrytare.. har förstått att larmet har ett backup batteri.. om man skulle få startbatteriet tomt, vet du var det sitter? Min tanke är om man kan koppla ifrån det och på så sätt "nollställa" larmet och vidare bara programera in en ny fjärr
Senast redigerat av Sydeken (26 februari 2020)

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp

Platschef på Hedin WheelTech i Bålsta
1 448 Inlägg
27 februari 2020
#12
Growe skrev:
det där är bara ett relä som kan styras med fjärren.. det där är INTE larmenheten!  ska stå 950S på det.. dom mesta kopplar inte in den knappen som är till för att stänga av larmet. 
här ser du vart på larmenhteten knappen ska vara kopplad..

http://cargard.defa.com/pdf/m_cg950.pdf

Den länken du hänvisar till är till det äldre 950 larmet som har fabriksprogrammerade fjärrkontroller.
Om det är ett cargard 950 S så kan man programmera fjärrkontrollerna själv. och det larmet har den röda knappen för nödavstängning. ( Finns inte på 950)
här är länken till 950S
http://cargard.defa.com/pdf/m_cg950s.pdf

Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4

Reservdelsnisse
192 Inlägg
27 februari 2020
#13
Raderat då jag svarade på första inlägget som var 2 år gammalt...
Senast redigerat av Bmsone (27 februari 2020)


750 Inlägg
27 februari 2020
#14
vw_audi skrev:
Growe skrev:
det där är bara ett relä som kan styras med fjärren.. det där är INTE larmenheten!  ska stå 950S på det.. dom mesta kopplar inte in den knappen som är till för att stänga av larmet. 
här ser du vart på larmenhteten knappen ska vara kopplad..

http://cargard.defa.com/pdf/m_cg950.pdf

Den länken du hänvisar till är till det äldre 950 larmet som har fabriksprogrammerade fjärrkontroller.
Om det är ett cargard 950 S så kan man programmera fjärrkontrollerna själv. och det larmet har den röda knappen för nödavstängning. ( Finns inte på 950)
här är länken till 950S
http://cargard.defa.com/pdf/m_cg950s.pdf

Enligt DEFA support så finns inte nödknappen på 950S dom skrev såhär

"Den lilla med lysdioden är ett timerrelä. Det larmet som du har saknar nödavstängningsknappen men funktionen finns kvar om du slår på tändningen och byglar mellan brun och vit kabel (Dom som är jätte tunna i 3 sekunder ska du kunna få av larmet"

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp


Sök