Ähh vad fan vi kör en post till när man ändå har ångan uppe
Ingen som vill komma och hänga lite i garaget i helgen, planen för lördagen är att göra något eller några av följande delar:
- Sista rosten, på bakskärmen, finns ett inlägg om hur det var på andra sidan någonstans.
- Byta packning till vattenpumpen då den börjar läcka lite när det är tryck i systemet, får nog bli lite massa till det
- Ta loss testa fixa solenoiden till overdriven, alt montera en ny
- El till nämnda solenoid
- Byta mätare från en sunkig vatten/oljemätare till en ny likadan som just kom med posten.
Detta var den som satt i bilen
Hade ju ingen aning om hur skicket eller funktionen var på någon mätare men började iaf med en skönhetsrenoverig på samtliga, även den här.
Färdig såg den ut såhär, helt okej
Blev också nöjd när den visade oljetryck, men tråkigare sedan då vattentempen inte fungerade.
Är ju en enkel konstruktion så inte svårt att räkna ut att etern läck ut och att det är hål någonstans i kapilärröret.
Letade i evigheter men det går verkligen inte att få tag i eter som privatperson utan kontakter idag.
Men lärt mig en hel del om hur det kan vara bra vid drogframställning.....
Också hur man kan framställa av ex. startgas men otrevliga saker kan också hända då.
Funderade också på om man kan (och jag ser inte varför det inte skulle gå) att inte rena startgasen utan ha den väl kyld och samla upp vätskan som borde bestå av en stor andel eter, iaf tillräckligt för effekten. Mätaren i sig är ändå inte gradsatt så det handlar ju om en erfarenhet var den ska visa när bilen är i normaltemperatur.
Blev också nöjd när den visade oljetryck, men tråkigare sedan då vattentempen inte fungerade.
Är ju en enkel konstruktion så inte svårt att räkna ut att etern läck ut och att det är hål någonstans i kapilärröret.
Letade i evigheter men det går verkligen inte att få tag i eter som privatperson utan kontakter idag.
Men lärt mig en hel del om hur det kan vara bra vid drogframställning.....
Också hur man kan framställa av ex. startgas men otrevliga saker kan också hända då.
Funderade också på om man kan (och jag ser inte varför det inte skulle gå) att inte rena startgasen utan ha den väl kyld och samla upp vätskan som borde bestå av en stor andel eter, iaf tillräckligt för effekten. Mätaren i sig är ändå inte gradsatt så det handlar ju om en erfarenhet var den ska visa när bilen är i normaltemperatur.
Efter sjukt mycket velande slutade det ändå med en "ny" renoverad mätare, givetvis användes denna endast under en kortare period och är den dyraste mätaren i bilen 1000:- till 1500-2000:- beroende på skick och var man letar... blev en från Moss i England för 1100:- men får tillbaka 3-400 när jag skickar in min gamla så det får väl vara okej ändå.
Men den nya är snygg, kommer göra sig bra.
Passade också på att köpa mig en passande klocka som extrautrustning, det och 2 voltmätare
Har en idé om dubbla strömkretsar på olika batterier.... ja vi får se