Det framkom kanske inte i förra inlägget men jag har redan hållit på med denhär högen ett tag...
så inläggen kommer fungera lite som mina egna minnesanteckningar och kommer att hoppa lite mellan saker som är gjorda sedan länge och det som är gjort nu.
Vi börjar med helgens aktiviteter.
Sur, trött och grinig på ett lite väl kallt garage som är omöjligt att hålla rent så fick man börja med nåt kul.
Gallren till luftfiltren slipades ner grundades och lackades i samma kulör som bilen sedan kommer att få, en djup och mörk blå standardfärg.
Förgasare och länkar till dessa, allt sedan länge renoverat sattes på plats. mängden packningar är löjlig och det slutade med att jag fick skära ut 2 egna bara för att hitta de 2 saknade just när jag var klar.
Det såg väl okej ut fick man tycka, men det var ju läge att få mer gjort.
Varför inte påbörja lite bromsrör, var ändå under och målade för kommande tankinstallation.
Började bak, alla delar såg ut som väntat men efter en slap around med stålborsten och blandade vätskor vart de snygga igen.
Lyckades iaf få isär skiten utan att ha sönder något, sånär som en skruv men sådana finns det ju gott om.
även om utbudet på UNF fingängad tumskruv och mutter är något beige här i landet för närvarande....
Men man måste ju göra lite av det tråkiga också så kaross. bakskärmen har stått öppen ett tag och ny innerskärm har tillverkats och svetsats, ser inte illa ut men inte heller mycket att skryta om så varför inte börja täcka över så folk slipper se.
Inga bra bilder men här kan man ana innerskärmen iaf.
Sagt och gjort, måtta in kapa och tröttna lite över passformen på plåten, det blir en runda med vinkelslipen och svetsen innan det kommer bli bra. Främre änden fick styra, mest att passa in där, bak.... well, det ska ju täckas över en hel del som väl är.
På det hela taget en bra helg, avslutade med att rikta lite bromsrör, dra åt slängklämmor för kylaren, ett tappert försök att sortera tillbaka verktyg till iaf rätt ända av garaget och att spilla ut 2l diesel över skorna när värmekanonen skulle tankas.