Juni 2018 Dags att göra iordning trösklarna som var något sämre än jag trodde Rosten i skärmkanterna slipades ner och grundades med 2k epoxi Efter en massa slipande var det dags för lacken, riktig 2k lack. Lackskarven vattenslipades och polerades
Juni 2018 Bakaxeln såg inte så rolig ut så jag rev ner den och målade upp den En bonus med att plocka ner axeln var att man nu kunde komma åt rosten lite mer ordentligt, ser illa ut men ingen genomgående rost Lite förebilder Några ordentliga lager hammarlack på detta Panhardstaget som satt på bilen var krokigt så det fick bli ett nytt från skroten Mycket bättre Bakaxeln ihop med ny packning till locket och nya bromssköldar Och sedan var bakaxeln på plats igen Med nya stötdämpare också Gjorde iordning dragkroken och skruvade dit den igen med nya bultar
Juli 2018 Lite spontant skruvade jag isär fjäderbenen fram och målade upp dem. Gjorde även iordning bromsarna. Målade oken i silver. Då jag tycker typ rött känns lite uttjatat men jag ville ändå ha en färg som lyser upp lite Nu som först tog jag mig till en skrot för att hämta listerna som saknades Slet äntligen bort toningen från rutorna. I bakrutan hamnade en org tillbehörs solgardin istället Tvättade av bilen lite ordentligt och hängde på min fars Auriga fälgar med nya däck. För dagen därefter var det dags för besiktning Och besiktningen gick ju ganska bra. Bortsett från att Co mätaren höll på att få frispel Men bessgubben var snäll och lät mig justera in förgasarn Så nu rullar den två år till Detta fick man ju fira med att handla lite roliga grejer som nya blinkers. Börjar ju nästan kännas lite retro med vita blinkers Fick bli nya fälgar också, Ocean Classic 17"