Bra med svar, tack!
- @it_mutt: Att givaren inte sitter rätt, känns väl inte sannolikt? den ser ju exakt lika ut som den som satt där och sitter nu i samma hål med samma skruv. Troligare är nog att jag pajat den innan jag fick ner den i hålet.
- @jaka54: Så då kan vi nog utesluta bilbatteriet. Den ger full spänning.
Däremot kan det ju vara,
ABS-enheten,
den nya ABS-givaren,
kablaget eller
instrumentet. Vad menas med "instrumentet"? Tänker att givaren är ansluten via kablage till ABS-enheten?
- @zzr94092: Att mäta på givaren samtidigt som jag snurrar hjulet blir svårt för mig då jag inte har en verkstad.. känns "sådär" att släppa handbromsen när jag har den hissad på domkraft. Tog fram felkoden på verkstad och är inte jättesugen att betala för att testsläcka felkoden. "Fölket" verkar också tro att lamporna slocknar när man kör över en viss hastighet en stund om felet är avhjälpt. Kan absolut vara
hjullager eller
abs-tandhjulet, får kolla det senare.
- @Myhran: Har sett den videon tidigare och den hjälper mig inte så mycket.. mer än att jag får se hur kablaget ser ut löst och hur illa det kan se ut när det börjar oxidera. Hänger liksom inte med var de är i videon, hjälp? Var hittar de exempelvis sin kabelskada? Hur går kabeln från bakhjulen till ABS-enheten och var sitter den?
- @mb_pucken: Ja, att ohm-mäta är ju ett bra sätt att kolla kablaget, tyvärr så har lamporna lyst konstant den senaste månaden. Innan så kom och gick det. Så det skulle ju verkligen kunna vara en skadad kabel som sedan gått helt av. Skall testa att ohm-mäta från givarsidan, vet inte varför jag inte gjorde det när jag satt där i snön med hjulet av
Kommer du ihåg kabelvägen från de bakre givarna? Går de att få fram och byta för en händig men oerfaren jöns i snön? (hyr gör-det-själv-hall om det är omöjligt att nå från sidan.)