Jag har de i plast, fungerar utan problem om man har en "normal" bil, har du en lägre eller en sportigare bil så skrapar det i kofångaren om man inte lägger plankor precis innan ramperna då deras lutning och höjd är ett bekymmer. Ett annat problem är att när man väl kört upp så är det ändå inte alltför högt så har man ett oljefilter som sitter knepigt till (mot torpedväggen exempelvis) så känner man av att det blir tajtare och tajtare när man lägger sig under bilen, går men det är lätt att känna sig klaustrofobisk.
Materialmässigt så känns de rejäla, de har en "lagom" bredd så kör du upp med exempelvis 225-däck så har man ändå utrymme kvar på ramperna. Skulle de börja "säcka" ihop hör man troligtvis och ser att det spricker innan de kollapsar till skillnad mot metallramperna där det räcker med en någon balk ger vika så faller rampen. Men nu klarar de ändå 3 ton så om du inte tänkt köra upp någon gammal Chevapickup så kommer de hålla länge.
Har enbart använt dem på grus och visst har de lite problem att hålla sig kvar men än så länge har det fungerat utan att man behövt "gräva" ner dem eller ha någon slags kil för att stoppa dem.
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!