En gratis Volvo 245 från 86 tas ut i solen efter 20 år i garage. Planen är att fixa det som är fel på den så att jag kan åka och besikta den :D Följ och kommentera vad du tycker :)
Eftersom att bilen är relativt rostfri i hjulhusen så vill jag gärna att det ska fortsätta vara det, skyddade med rostskyddsmassa Skapade ytrosten innan, hoppas det räcker så det inte kryper igenom
Fint
Körde med kompressor och Biltemas rostskyddsspruta samt hagmans carosol f40 Snyggade även till här Inte perfekt men syns inte lika tydlig nu Tog han även på en tur
Roligt tillbehör införskaffades nytt från Volvo Chromade täcklock till fönstervevarna
Passar in ganska bra då det är en gl så det är redan lite chrome på bilen Tog bort plastlisten och slipade bort rosten bakom och rostskyddade. Bättrade sen i lite färg så att det vita inte syns
Åkte till ett café där dem har onsdagsträffar som inte var inställd som allt annat Första gången jag tar 240in på träff Får hoppas det blir fler snart Blev även fotad på vägen hem
Trevligt att se att det händer saker, stora som små.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Trevligt att se att det händer saker, stora som små.
Jodå det har ändå hänt lite och har flera planer på gång, kul att du kommenterar
Lugnt! Det är ett intressant projekt, och vem vet, jag kanske får lite inspiration till min egen 240.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Testade köra till jobbet där han fick stå bland krockskadade Mercedes, ska se om jag eventuellt kan få min baklucka lackad där Fick hjälp av en polare att fota han också
Börjar bli riktigt mysig
Monterade 5mm spacers i bak då dem satt mycket längre in gämfört med fram Lite till kanske hade behövts?
Mitten på sommaren så hittade jag kortade fjäderben till ett bra pris. Kände att jag ville åka lite lägre och att detta skulle bli ett bra alternativ Målade om dem då det satt nån oljig färg som fick att skrapa bort med nageln Nya skivor, nya bromssköldar och ny spindelled på plats Båda nästan klara Lite skillnad blir det nog, betydligt fräschare om inte annat Behövde kona om nya rör då jag inte fick loss dem gamla från slangarna. Så allt det blev nytt På plats Och sen andra sidan Blev ju kanon det här
Blev ju en fin stance på den faktiskt! Hur är körbarheten då? Inge skav mot skärmar och dylikt?
Jo det blev faktiskt väldigt bra Plastinnerskärmen har nötts bort på vissa ställen och avgasröret kan ta i ibland. Ska valsa skärmarna snyggt med ordentligt verktyg och sen försöka flytta upp avgasröret. Annars så går det hur fint som helst att köra
Hittade en Roma ratt på facebook för ett bra pris. Har tidigare letat efter en sådan så det var bara att åka och köpa Gick att tvätta upp han fint Passar ganska fint
Lämnade iväg min växelspak till en polare som hjälpt mig med mycket och fick den förlängd vilket gör att det blir kortare slag när man växlar (shortshift) Känns bra mycket bättre när man växlar och ser helt original ut från insidan