En gratis Volvo 245 från 86 tas ut i solen efter 20 år i garage. Planen är att fixa det som är fel på den så att jag kan åka och besikta den :D Följ och kommentera vad du tycker :)
Har fått möjligheten att rädda en Volvo 245 från 86 som stått i garage sedan sent 90-tal. Tänkte skapa en tråd där jag dokumenterar det som händer Planen är att få ihop bilen där den går igenom besiktning
Lite bakgrundshistoria om hur jag hittade bilen för några månader sedan Jag håller just nu på att gå min sista praktik innan jag kan börja jobba som elektriker så går därför med en handledare varje dag. Efter att haft praktik med handledaren i nån månad kom han på att hans svärfar som också är hans granne har en gammal bil parkerad i sitt garage. Tydligen så hade bilen stått i många år och något större intresse från ägaren verkade inte finnas. Jag blev genast intresserad och några dagar efter åkte vi och kollade på bilen. Här är bilderna Dörrar och stolar var det första jag hittade Praktisk arbetsbänk
23000 mil har bilen gått vilket inte är så mycket Noterade också att bilen hade både ytter och inner temp vilket inte är så vanligt
Sen var det slut på besöket. Bestämde att jag skulle komma tillbaka och kolla närmare på bilen lite senare
Matar på med lite bilder som jag tog andra gången jag kollade på bilen. Det jag upptäckte var att det rostat hål I en bränsleledning men att den startar på startgas. Satte även dit dörrarna när vi rullat ur bilen ur garaget
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Finns ju en ännu tråkigare ratt som är helt slät plast i mitten.. den du har är väl skinn? Hur ovanlig den ä vet ja inte men finns sniknare klädsel i tyg
Fick igång motorrumslampan, var bara lite dålig kontakt där det ärgat Testade polera locket far hand blev lite bättre Kanske kör med maskin senare Fick även igång positionsljusen efter att ha bytt säkringar och slipat på kontaktytor Fint Instrumentbelysningen hoppade även igång
Ytter/innertempen funkar som den ska nu. Var nog bara dålig kontakt Mer belysning som jag fick att fungera
Nästa steg nu blir att laga läckan under bilen så att vi kan starta han
Tog och sågade bort den rostiga biten rör under bilen så att jag kan ersätta med en bit bränsleslang Ska nog fungera det här På plats Sen var det bara att dra i choken och vrida på nyckeln så startade han Lyckan vara inte så länge då jag såg att det forsade bensin ur luftburken Dagen efter så knackade jag lite försiktigt på undersidan av förgasaren så att flottören släppte och då slutade det att läcka Det var då nästa problem uppstod. Han överhettas väldigt fort Eftersom att det inte satt någon fläkt på den så satte jag dit en jag hade liggandes Fast även med fläkten på så överhettas han lika snabbt Tog och målade min dragkrok istället Finare