Så var motorene hentet i Kongsberg ca 40 mil tur retur Den syrevaskede blokka satt i motorstativet eneste bakdelen med blokka er 5 brekte bolter til toppene så jeg limer på muttere på blokka så rustløser holder seg på plass over tid Demontering av delemotoren / den ser faktisk veldig bra ut
Franska armen hade fordon me kopia av fords sid v8 långt in på 80 talet,dom motorerna e popuära o lägga i roddar då dom inte gått nåt..Terräng -axel i GBG sålde såna ett tag...kan va bra o veta om du behöver annan motor framöver..
Skulle være flink gutt og overhale vannpumpene skikkelig , ikke bare bytte innpeller som tidligere Så ryker det ene hjulet ........... det viser seg og være veldig vanskelig å få tak i (og dyrt) fikk endelig tak i 2 hjul fra usa men det tar tiiiiiiiid går og venter på 3 uka nå
Fattigmanns dreibenk filte ned sporene så gummiringene kommer skikkelig inn der det lakk
Jeg hadde en skikkelig nedtur for vannpumpene lakk og lakk uansett hva jeg gjorde . hadde de ut 5-6 ganger,siste gangen fikk jeg freset over flaten mot innpeller enda lakk det .......... så ser jeg at den nye radiatorlokket har 1.1 bar åpning og de motorene skal ikke ha trykk i hele tatt ........ SÅ ... funket det og bilen har sluttet å sippe kjølevann - fått tatt et par småturer her er et par bilder fra 17 Mai