Beror på vad du menar med "smidigt". Har du tillgång till fräs med vinkelhylla så att du kan fräsa ventilurtag i kolvarna på en B230 om du sätter dit en 16V topp?
/Göran
patrikhornfeldt skrev:
Men om ja köper en b230ft och sätter över 16v toppen, blir inte de smidigast?
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Bl a. Dessutom så bör du ta ner kompet genom att svarva grop i kolvarna. Runt 9.0:1 är lagomt att lägga sig på. Sedan behöver du modifiera kamdrivningen så att den funkar.
/Göran
patrikhornfeldt skrev:
Ja är inte så hemma på sånt här, men om ja har fattat de rätt så måste ja alltså fräsa ur spår i kolvarna så att ventilerna inte tar i?
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
- Du förstör förbränningen genom att ta bort squishen - Du får för lite material kvar till första kolvringen. En liten spikning och du kvaddar ringlandet
/Göran
Master PH skrev:
Varför inte bara svarva av kolvarna? Jag är absolut ingen expert men jag har läst andra som gjort det.
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
hur mycke efekt är du ute efter... upp till runt 450 hk tycker då inte jag att det är någon ide att krångla med en 16v allt blir ju bara mycke dyrare... B230ft 8v är ju med ganska långt med andra stakar....
hur mycke efekt är du ute efter... upp till runt 450 hk tycker då inte jag att det är någon ide att krångla med en 16v allt blir ju bara mycke dyrare... B230ft 8v är ju med ganska långt med andra stakar....
ja va inte ute efter nå speciellt me häst va mest lite för att exprementera lite i så fall men vad är skillnaden mellan ft och fk motorn??
fk är lätt trycks turbo ft full tryck. men vadå b204ft e nog den motorn jag skulle välja om jag skulle trimma billigt. Räcker med att ha smidda kolvar och h stakar från spm jag har sälv pratat med sten, 400- 500 med endasr glt kammarna och smidda kolvar / stakar. rejält brännsle tryck med då så klart, blir nog ca 400-450 men orginal tänning och insprut 450++ med eftermarknads insprut.
fk är lätt trycks turbo ft full tryck. men vadå b204ft e nog den motorn jag skulle välja om jag skulle trimma billigt. Räcker med att ha smidda kolvar och h stakar från spm jag har sälv pratat med sten, 400- 500 med endasr glt kammarna och smidda kolvar / stakar. rejält brännsle tryck med då så klart, blir nog ca 400-450 men orginal tänning och insprut 450++ med eftermarknads insprut.
vad skiljer lätt tryckarn mot fulltryckarn då? är det bara tryck klockan som är skillnaden eller??
ja har hört att man turbomata b234 och för att sedan kunna besiktiga den kan man registrera den som ombyggt fordon eller som lätt lastbil, stämmer detta?