Såg bilen igår o de ett grymt fint projekt,99% rostfri.o underbar Patina,som Többe kommer behålla,,,,,han har ett j-dra tempo o ja tror nog den blir klar om inget strular...önskar själv man kunde få lite av hans energi...hehe
Uppdatering Nu vart ramen färdig målad, de var nog de värsta jag gjort hittills på bilen..... Så vart faktiskt farsan som fick avsluta de jobbet, men hyfsat bra blev de iaf Så imorgon hade jag tänkt o gifta ramen o karossen igen. Så efter de har jag två alternativ, börja med de invändiga så som måla golv o skuff samt klä om sofforna, eller så börjar jag med motorn.. Är nog bäst o få igång motorn först för de känns som mitt största hinder i detta projekt.. Men just nu är jag riktigt sugen på o fixa inredningen
Uppdatering Idag har vi faktiskt fått en hel del gjort Nu är hela bilen på marken igen och de känns jäkligt gött Tanken och den bakre kofångarn åkte på precis efter lyftet, sedan började vi greja lite med de invändiga.. Vänster bak dörr gick inte öppna förut men slet loss dörrpanelen och fick trycka till ett stag, sen fungerade skiten Målade om skuffgolvet, och även kupengolvet fick lite färg på sig Målade lite små detaljer som ksk åker på imorgon, men först ska motorn få sig en genom koll
Jävligt bra tempo på detta projektet. Tummen upp. Hur är gummina på bilen? Bussningar till fram bakvagn o mellan ram o kaross? På min 63a va allt torrt o dåligt. Bilen gnärkte när man for fram innan bytet
Jävligt bra tempo på detta projektet. Tummen upp. Hur är gummina på bilen? Bussningar till fram bakvagn o mellan ram o kaross? På min 63a va allt torrt o dåligt. Bilen gnärkte när man for fram innan bytet
Bussningarna mellan ram o kaross e riktigt bra faktiskt, lite torra såklart men helt klart godkända enligt mig. Allt annat har la sett sina bästa dagar, men tyvärr inget jag orkar byta nu
Uppdatering Fått upp motorn på stativet och började göra rent. Tog nästan hela dagen o bara få rent blocket.... Var ganska mycket skit Men tillslut blev de hyfsat rent men fortfarande lite skit kvar, men orkar verkligen inte bry mig... Så nu måste vi beställa ny packningssats o lite grejer
Uppdatering Glömde ladda upp bilderna igår kväll så nu kommer ett lite längre inlägg.. Målade topparna och tråget igår, så nu äre bara oljefilterbehållaren och insuget kvar Biltemas motorlack som gäller denna gång Men idag fick de bli en liten städning av garaget, då de såg förjävligt ut... Blev lite deprimerad av att bara gå in dit, men nu äre lite finare (Ingen bild på den tyvärr ) Så då fick bilen stå ute och steka i de fina vädret Slängde in den gammle sletna mattan, och fixade nya dörrpaneler. Tog även bort instrumentbräde plåten, tänkte måla den blå men blir nog bättre o klä om den i pöörludd Sen ville gärna farsan testa o pensla på med lite linolja, blev en rätt bra skillnad må jag säga.. Så nästa vecka blire o fixa bromsarna, sedan måste tyget te inredningen beställas Plus typ 100 grejor till