Helrenovering på min pappas gamla A-traktor som han byggde för 30 år sedan. Efter 22 ägare har vi nu köpt tillbaka traktorn och under dessa år har den inte blivit bättre... Kika och lämna gärna era åsikter om mitt... Visa mer
Ramen har även kommit på hjul och det är dags att lyfta på motorn! Ingen färg på mitten av ramen då det ska byggas växellådsbalk och fixas lite med kardan innan det ska målas där.
Och karossen såg ju rent ut sagt förjävlig ut! Höger sidan(sett framifrån) var smälld och detta hade de löst med ett par burkar glasfiberspackel... Dörrarna passade inte och hade centimetertjockt med spackel. Så mycket så handtagen skrapade i dörren:).
Jag började med att göra en kardantunnel i det engelska hjulet. Sedan gjorde jag nya insidor på trösklarna. Efter det gjorde jag nya plåtar på nedre delen av sparklådan. Nya plåtar till främre karossfästet gjorde jag också. Jag köpte nya trösklar från PV klubben. När jag fått dessa på plats gjorde jag nya golvplåtar. Jag ställde sedan karossen på golvet. För att vara första gången tycker jag att det blev bra.
Kapade bort det smällda hörnet och gjorde ett par nya plåtar. Ena bakdörren hade ett rosthål så la i en ny plåt där också. Gjorde nya plåtar vid de nedre hytthörnen också.
Jäklar vad ni/du ligger i. Det blir nog skitbra. Det måste ju vara värsta nostalgitrippen för din farsa att få vara med om ytterliggare en renovering 30 år senare!
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Jäklar vad ni/du ligger i. Det blir nog skitbra. Det måste ju vara värsta nostalgitrippen för din farsa att få vara med om ytterliggare en renovering 30 år senare!
/Benny
Ja det blir mycket nostalgi, tyvärr är mycket av det pappa hade borttaget:( Men det är mest kul att det just är den och bara det ger mycket motivation att fortsätta.
Fick tag på ett par andra dörrar som var bättre än de som satt på, men absolut inte bra. Så det var bara att rulla upp att par nya dörrplåtar i det engelska hjulet:) Har lagt i lite ny plåt på ena dropplisten ovanför dörren också(bild 3).