Tänkte testa på dethär med en projekt-tråd då jag håller på att göra iordning en volvo 765a jag fick tag i.
Det hela började med att jag var inne och kollade ett inlägg på facebook i någon volvo grupp. Personen som hade gjort inlägget hade en omslagsbild med några bilar på och jag kände direkt igen takräcket på en av bilarna då jag har ett sådant hemma på en av mina egna!
Jag zoomade in på bilden för att kunna se nummerplåten och ta reda på vem som ägde bilen. Sökte upp och fick reda på ägarens namn, det var dock inte personen jag var inne på. började söka upp namnet på facebook först för att se om det fanns någon vid det namnet. Jag har ju ingen aning om hur personen ser ut så jag chansade och skrev till en vid det namnet jag fått tag på och frågade om han ägde en volvo 765a - och det gjorde han!
I början var han lite skeptisk att sälja den och undrade vad jag skulle göra med den, ärlig som jag är så berättade jag att jag ville köpa den för att sedan lämna in den på hellackering och göra iordning den.
När han bestämde sig att sälja den så var det inte någon tvekan att vänta, ja åkte och hämtade hem den!
Innan jag hämtade hem den så såg jag bilder på den från andra konton här på garaget och tänkte: jävlar vad fin, dendär ska jag behålla i samma färg osv, men när jag väl fick hem den var den inte lika fin som på bilderna tyckte jag. Allt berodde på ljus och miljö hur den såg ut vilket jag kommer att visa. När jag hämtade den fanns ingen usa front på men som tur så fick jag tag på det och även usa stötfångare fram!
Så vad vi vet om bilen är:
Volvo 765 Turbo usa import (V.I.P)
Atomat med motor på 182hk
Elhissar x4
Elspeglar
El taklucka
Farthållare
Instrumentpanel - miles
Elstol vänster fram (även ryggstödet)
Centrallås
Helskinn
Skärmkrom