Ivel skrev:
altren skrev:
Hey, det här var ju en riktigt trevlig tråd fram till nyss - kan vi inte lägga det hårda språket åt sidan?
Jag tänker att VAG gjorde bort sig ordentligt i dieselgate och förtjänar ordentligt med kritik - men att de också sannolikt lärt av sina misstag och har ögonen på sig från kontrollerande myndigheter. Så jag ser inte VW som uteslutna. Att andra väljer bort dem av principskäl respekterar jag men det är inte en fråga om svart och vitt.
Det blir alltid så när någon skriver negativa men sanningsenliga saker om den koncernen, tyvärr. Vurmarna är lättriggade.
Du köper givetvis precis vad du vill, jag vill belysa de eventuella problem du kan få.
Om VAG lärt sig eller inte vet vi inte ännu, jag chansar inte med mina pengar om så inte är fallet.
Men, Passat är en trevlig bil att köra med bättre utrymmen än V70II.
GTe har bra räckvidd och god komfort, provmontera stolarna och se om utrymmet är vad ni behöver tycker jag.
Den här retoriken är väl bevandrad i andra sammanhang där man tycker olika. Istället för att förlika sig i att andra ser infallsvinklar i någons resonemang så gör det inte något till ett ställningstagande utan en nyans i en debatt. Jag är inte för vag och inte heller emot.
Sen att kasta sten i ett glashus är väl aldrig bra om man är miljömedveten.
Jag önskar en väldigt mer nyanserad debatt en än detta ständigt gnäggande om Prius och Vag. Trådar blir till trams på löpande band här och dom som behöver råd i saker tappar nog mest bara hakan.
Senast redigerat av M123 (18 augusti 2019)
"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.