Snälla. Det är helt vanliga människor som fått nog. Som ser att deras möjligheter till att få ett bättre liv är på väg att slås undan. Alla vill, och kan inte bo i Fjollträsk. Sverige kommer inte ensamt kunna rädda världen från klimatkatastrofen. Att fortsätta att höja skatterna på bränsle är fel, använd pengarna på ett sätt så de gör störst nytta, klimatet är globalt! Det är varken miljön eller något annat behjärtansvärt som är målet för politikerna, målet är att fortsätta få in pengarna för staten behöver mer o mer till diverse olika utgifter vilka skulle kunna decimeras till stor del. Att subventionera elbilar är enligt mig hål-i-huvudet. De som kan få ta del av dessa fördelar är ofta sådana som hade köpt elbil ändå, för att de har råd. Det är alldeles för mycket "symbolpolitik". Upproret handlar om så mycket mer än bara bensinpriset, jag skulle inte bli förvånad om det hela mynnar ut i nån form av organisation som kommer ha som mål att påverka politiken i landet.
Personligen lider jag inte nämnvärt att bensinpriset är som det är, men att 60% är skatt är galet. Sverige o svenskarna håller kanske på att vakna, men så länge vi inte gör något i stil med "Gula västarna i Frankrike" så kommer absolut inget att hända, allt fortsätter som vanligt. Miljömupparna fortsätter med sin symbolpolitik (varför inte inför ett bidrag för köp av eldrivna båtar & vattenscootrar?), de kommer fortsätta att stänga av gator men missar detaljen att de som inte har bilar som får köra där blir tvingade att ta längre vägar, o således ännu mer utsläpp. Det man behöver göra är att folk med låga inkomster även de skall kunna inkluderas i landets framgångar. De vill oxå ha råd att åka på semester, kanske inte en vecka ner i "Troppan" men iaf en vecka på Öland? Vi måste se de som inte har det lika bra som vi själva, ser vi till att de är med på framgångståget så kommer allt bli bra, till o med riktigt bra. Att det kommer finnas rika o fattiga oavsett är givet, men jag anser att en fattig i Sverige skall ha det riktigt bra, med internationella mått mätt, o där går vi nog åt fel håll. Vi måste ta hand om vårt eget kött o blod innan vi kan hjälpa andra, det är sunt förnuft.