IntroduktionBlir att starta ett projekt med nya bilen, detta är mitt andra projekt som jag lägger ut här
Tänkte att jag ska försöka göra en ''snabb'' presentation utav bilen och vad den nuvarande planen är iallafall!
Bilen är då en Volvo 744 GLE från 1988 med B230E-motorn och automatlåda. Oxblodsinredning och allt en GLE hade att erbjuda förutom taklucka. Hade länge försökt få loss en 240 utav en bekant och lagt undan lite pengar till det projektet, men när denna bilen kom ut på annons så la jag det på is. Och tog kontakt direkt med killen som sålde denna bilen och även fast jag var en av många som tagit kontakt så blev det så att jag fick komma och kolla först
Bilen var i väldigt fint skick, 3 icke brukande ägare och 2 brukande först ett företag som ägde den 88-91 och sedan ägd utav en mycket pedant gubbe som hade den till han gick bort 2018 den ställdes dock undan redan 2012 på grund utav gubbens hälsa antagligen, men motionerad regelbundet. Bilen har gått här runt gbg-regionen nästintill sedan den var ny. Killen jag köpte den av hade vad jag förstod det som fått ärva bilen och tänkte sätta i diesel, ändrade sig dock för att det var synd då den var en rätt fin originalbil. Den är nästintill rostfri, enda jag har hittat är ytrost på kanten av ena bakskärmen.
Gubben som hade haft den var väldigt pedant, och han såg alltid till att den stod inne i varmgarage han har även gjort underredsbehandling på rullande band och sprutat linolja på vanliga rostställen
Han var dock lite dålig på att backa så ena bakljuset är krossat och han har tyvärr bucklat ena tröskeln rejält (Det klassiska) men jag fick med 2 NOS trösklar. Så skulle det inte gå att rikta bucklan så blir det nog att byta den
Planen just nu är väl mest bara att åka och besiktiga bilen då den inte varit godkänd sedan 2012 och sedan försöka hålla den i det otroligt fina skicket den är i nu, även kanske försöka lyxa till den lite med något tillbehör. Sen så är det 1 år kvar men hade tänkt att det blir min 18 års bil om jag inte hittar något mer spännande:)
^^Bilen är ganska smutsig och har även ett ganska roligt regnr (NOT 744)
^^ men lacken är mycket fin även inredningen är extremt fin, ser inte ut som om någon har suttit i passagerarsätet eller baksätet men förarsätet är tyvärr ganska dåligt i sömmarna
Nästa inlägg blir några bilder på bilen så att ni får se vad det är jag utgår ifrån