Cuefa skrev:
Men jösses vilken manlig maskin!
Det här blir intressant att följa
Ska du göra något åt växellådan också eller får den sitta i?
Det här måste följas!
Härligt
Växellådan är enligt "förre ägaren" preppad. Om detta vet jag inget, men den korta bit jag provkört bilen så kändes den mkt bra. Jag låter den vara nu och så får framtiden utvisa! Det är iaf en krallig TH400
________________________
Hänt sen sist då? Ja småsaker tar tid. Det sitter ju en XXL alukylare i bilen med tillhörande fästen hemmagjorda i vedboden. Mätte och funderade och skissade sen upp följande design på nya nedre fästen:
Kollade materialtillgången i skrotlådan på jobbet och fick revidera designen:
Snabbt ut i jobbets verkstad på lunchrasten och kapade/TIG-svetsade/borrade fram detta vilket iaf är ett snäpp upp.
Sen hemma i garaget var det dags att limma på gummiduk och sprätta på lite färg.
Skruva fast på bilen och provmontera kylaren för att mäta ut för övre fästen.
Bild som visar de gamla fästena, dock utan den 45x28 träregel som skulle ligga mellan kylaren och fästena
Kylaren är som en U-profil i botten och toppen. Den fyrkantsprofil jag valt passar nu perfekt inuti denna U-profil. Med gummiduken på så är det verkligen sugpassning.
De övre fästena kommer att bli en bockad historia enligt kladden nere i vänstra hörnet.
Har fått hem korrekta dekaler till luftrenare och ventilkåpa. Insug och ventilkåpor ska som sagt bytas.
Även fått hem motorfästen som monterades omgående.
Tyvärr var det något fel med det ena - den bockade läppen på den platta som ska skruvas i ramen går ej mot gummit i ovankant - det är alldeles löst och sladdrigt. Nytt skickas på måndag - mkt bra leverantör!
Även gett huvudbromscylinder och bromsservo en snabbfix med färg.