elektronikfreak skrev:
Jag får väl som första feedbackare lämna lite kortfattad info.
Kollade bara in din sida lite snabbt och tycker den ser helt ok ut åtminstone i en stationär dator och laptop. Hur den ser ut i en dumbphone vet jag inte.
Kanske lite väl mycket att ställa krav på men för min egen del skulle jag uppskatta lite mer basic fatkta om bilarna som längd, bredd, höjd samt något som tom
Vi Bilägare totalt nonchalerar att uppge -
VÄGSKATTEN! Varför inte även lite uppgifter om
bra begagnade bilköp. Syftar då även på bilar som passerat 10-års åldern. Vad man bör se upp med osv.
Lycka till med din bilsida! Det är väl inte lika lätt idag nådens år 2019 att få besökare till sin sida som det var i mitten av 1990-talet då det bara räckte med att registrera en slagfärdigt domännamn.
Tack för feedbacken!
Jag kommer ta med mer information om bilarna i framtida artiklar, det är något jag velat göra men inte fått in på ett snyggt sätt utan att informationsrutan blir för stor.
Det här med begagnade bilar är också något jag tänkt på, får dock komma i ett senare skede.
Uppskattar att du tog dig tid till att kolla in hemsidan!
rcy skrev:
Läste just din recension av BMW 118i, och måste tyvärr säga att den inte riktigt gav någon mersmak.
Du sågar inredningen i bilen, men lyckas inte få med någon bild där man faktiskt kan se inredningen. Försök tänka på att istället för att bara slänga ihop random bilder, så välj bilder som faktiskt knyter an till innehållet i artikeln. Samma sak så hyllar du ratten, men lyckas inte få med den på bild.
Du verkar haka upp dig på att BMW'n inte känns sportig.
Du väljer en 118i, en av dom absolut minst sportiga modeller BMW har, och klagar på att den inte känns sportig? Jag är rätt säker på att BMW inte ens försökt vara sportig, då det inte är den målgruppen bilen riktar sig till. Försök hålla i minnet vilken målgrupp bilen riktar sig till och betygsätt den efter det.
Hela ditt bekymmer med att få i backen känns bara tröttsamt och krystat. Jag har aldrig hört att någon har haft några större problem med att lista ut hur man får i backen på en BMW, så det känns som en högst personlig reflektion och är nog rätt ointressant för dom flesta.
Överlag så känns hela din recension som din högst personliga åsikt, och ja, givetvis finns det alltid personlig tycke och smak som kommer att avspeglas när någon recenserar något. Men försök att bortse från dina personliga preferenser och försök hålla dig saklig och neutral.
Att du aldrig kommer att köpa en BMW är rätt ointressant eftersom bevisligen tiotusentals andra gärna gör det, och det finns säkerligen många som kan tänka sig en 118i som smidig stadsbil till och från jobbet eller kanske som andrabil i den stora familjen, ungefär så som den är tänkt att användas. Att du då inte tycker att den är sportig nog är tyvärr väldigt irrelevant.
Tack för feedbacken rcy! Jag köper mycket av det du säger och uppskattar verkligen att du tog dig tiden till att läsa igenom artiklen och ge mig lite feedback.
Problemet med den artikeln är att jag enbart hade tillgång till bilen i några få timmar då den skulle transporteras mellan två huvudstäder. Därav brister på bilder. Den skrevs i ett väldigt tidigt skede, och jag är egentligen inte supernöjd med den artikeln heller.
Jag vill dock poängtera att syftet med artikeln var att ifrågasätta huruvida BMWs slogan: "När du älskar att köra" är applicerbart på 1-serien. Om vi jämför den bilen och dess primära konkurrenter, Audi A3 och Mercedes-Benz A-klass marknadsförs 1-serien som det lite sportigare alternativet. Som det alltid är med BMWs bilar. Därför spelar artikeln mycket på huruvida 1-serien är sportig eller inte.
Men jag förstår att jag hade kunnat få fram det bättre. Jag tycker också att 118i är en ytterst kompetent stadsbil, men den återspeglar inte BMWs slogan.
FyraHjul skiljer sig också från många tidningar som Teknikens Värld, mestmotor, Vi Bilägare osv genom att erbjuda lite mer subjektiva artiklar som är skrivna med glimten i ögat. Och det är nog en nisch som inte fungerar för alla.
Om du har tid och lust så läs gärna någon av mina andra artiklar, t.ex. Volvo S90 eller Ford Focus.
Som sagt uppskattar jag all feedbacken. Jag är i nystarten och det är mycket jag måste lära mig.
P.S. Lite onödig kuriosa, men jag jobbar med BMW i mitt jobb och det här med backen påtalas oftare än vad du tror. Sen har jag överdrivit det något fruktansvärt i min artikel för komisk effekt.