DooMoLiTioN skrev:GustafL skrev:Tack för uppdateringen. Skaffade just en Colt som andrabil (dvs den jag får köra...). En 2011 1.3 Cleartec Edition 30.
Håller på och monterar motorvärmare nu samt har fixat växelföraren mot lådan (spaken gick enormt trögt i sidled). Var detta felet (https://www.handyhowie.co.uk/handyhowie … Stick.html) men jag tog ner hylsan istället för att plocka ur bussningen. Blev galet bra.
Nästa steg blir att montera drag (kör ofta MTB på cykelställ) samt fixa bättre belysning. Var inne på LED-ramp men tyckte originallyktorna var så förvånansvärt bra med 100w halogen som satt i så jag beställde ett par herrejösses H4-led som jag ska testa (Luxster Punisher, fick riktigt bra omdömme på Car Light Reviews m.fl.). Kan lägga upp en bild när jag testat.
Till sommaren skulle jag vilja ha några trevliga fälgar så den blir liiiiite cool iallafall
Mvh Gustaf
Härligt!
Trevliga bilar tycker jag.
Går förvånansvärt bra men framförallt billiga i drift!
Min bil kan ha svårt att få i backen ibland, då behöver jag lägga i femman först o bara minimalt lättare på kopplingen lite snabbt, då går backen i utan problem. Har inte satt mig in i det något mer men smått irriterande är det.
Ja dragkrok hade varit smidigt, speciellt för lite lättare vagnar och last, dock har jag läst att kopplingarna i dessa bilar är ganska veka och man skall gärna inte dra tungt med dem, svart större husvagnar eller nära maxlast.
Det är bra reflektorer i dessa, förvånansvärt stora för en "modern" bil, men akta dig lite för risken att 100W lamporna bränner sönder "spegelglaset", dvs det reflekterande i lyktorna som gör att det över tid flagnar och blir matt, så tappar du ljus ut ur lyktan.
LED låter mycket mer rimligt!
Se bara till så att det finns plats åt kylfläkten bakpå.
Med mina Osram så blev det cirka 1.5cm ledigt utrymme bakom mot locket och efter lite testande verkar det vara tillräckligt, speciellt under vinterns kalla grader.
Funderar på att göra lite mer ventilationshål fram mot våren
Yes! 100wattarna satt i när jag tog över bilen från Svärfar men tror inte de suttit i länge.
Förresten Volvo/BBS-16-tummarna du har på sommarn, tar de i någon gång?
Samt hur pass mycket bättre blev väghållningen med sänksatsen? Gungar jag min bil tycker jag dämparna verkar dämpa rätt fort men den känns mjuk det lilla jag kört (vinterföre dock). Krängningshämmaren fram är ju galet grov.
Upplever även att styrkänslan är lite udda. Det är som att det dröjer lite innan servon kommer igång samt att den inte vill självcentrerad något alls. Såg att det är elservo på den och minns att tidiga system fick kritik för dålig styrkänsla på alla märken. Skulle vara intressant att veta om det finns nån mjukvaruuppdatering till det, tveksamt men inte omöjligt.
Ha det!
0
0
0
0